Esquelet de l'impressionant mamut siberià que protagonitza l'exposició.
Esquelet de l'impressionant mamut siberià que protagonitza l'exposició.© Fundació "la Caixa"

CaixaForum Tarragona acollirà una panoràmica del còmic i una exposició sobre mamuts

Tarragona

03.09.24

CaixaForum Tarragona acollirà aquesta temporada 2024-2025 dues exposicions: una panoràmica sobre la història del còmic occidental i una mirada al passat per conèixer la vida dels mamuts, uns animals fascinants que es van extingir fa quatre mil·lennis.

La Fundació ”la Caixa” ha dissenyat per als seus centres de la xarxa CaixaForum un programa multidisciplinari i innovador, fruit de l’experiència, el rigor i el treball, amb exposicions de producció pròpia i altres en col·laboració amb institucions culturals de primer nivell, tant a escala nacional com internacional. Aquest model únic que representa la xarxa CaixaForum reflecteix l’aposta decidida de la Fundació ”la Caixa” per la divulgació del coneixement, la cultura i la ciència com a motors de transformació social.

En línia amb la programació dels últims anys, la Fundació ”la Caixa” continua treballant en la divulgació cultural, de l’art i de la ciència d’una manera transversal i complementària.

La directora de l’Àrea d’Exposicions, Col·lecció i CaixaForum+ de la Fundació ”la Caixa”, Isabel Salgado; el director general adjunt de la Fundació ”la Caixa”, Joan Ramon Fuertes, i la directora de CaixaForum Tarragona, Glòria Olivé, durant la presentació de temporada© Fundació "la Caixa"
CaixaForum Tarragona acollirà dues exposicions durant la temporada 2024-2025

El públic de CaixaForum Tarragona podrà gaudir de les exposicions Còmic. Somnis i història i Mamut. El gegant de l’edat del gel.

George Rémi, Hergé. «On a marché sur la Lune». Tintin, vol. 17, pàgina 6, Casterman 1954. Tinta xinesa sobre paper. 9e Art Références, París.
George Rémi, Hergé. On a marché sur la Lune. Tintin, vol. 17, pàgina 6, Casterman 1954. Tinta xinesa sobre paper. 9e Art Références, París.

L’exposició Còmic. Somnis i història donarà el tret de sortida de la nova temporada de CaixaForum Tarragona el proper 15 d’octubre, amb una reivindicació d’aquest art com a eina de reflexió sobre el present i el futur, i com a poderós llenguatge de creació de realitats paral·leles, mons imaginaris, utopies i distopies. Aquesta exposició de producció pròpia presenta l’obra dels grans mestres universals i també de clàssics del còmic del nostre país, que ha vist emergir guionistes i dibuixants reconeguts internacionalment. Des dels orígens, a principis del segle XX, el còmic ha esdevingut un mirall de la realitat i ha mostrat aspectes que passaven desapercebuts en les altres arts.

Fins al 23 de febrer de 2025, el públic gaudirà de més d’un centenar de peces, entre les quals destaquen desenes de pàgines originals dels dibuixants més cèlebres. La mostra repassa tota la història del gènere des dels inicis fins avui, amb una atenció especial a l’evolució del còmic a Espanya.

El 25 de març de 2025 desembarcarà al centre l’exposició Mamut. El gegant de l’edat del gel,que traslladarà els visitants de CaixaForum Tarragona a l’època de les glaciacions perquè coneguin els animals que aleshores eren més característics: els mamuts. L’exposició, que es podrà gaudir fins al 27 de juliol de 2025, inclou un fòssil real d’un mamut siberià en molt bon estat de conservació, i dona a conèixer com eren l’hàbitat i l’estil de vida d’aquests animals extingits fa quatre mil·lennis, mentre obre la reflexió sobre el nostre planeta i els seus cicles.

La peça central de la mostra és l’esquelet fossilitzat real d’un mamut siberià que transportarà els visitants a l’edat del gel, per descobrir com vivien aquests animals, la relació que tenien amb els humans i les possibles causes de la seva extinció.

Un programa d’activitats pensat per a totes les persones

El programa d’activitats convida les persones a participar en espais de trobada i intercanvi que afavoreixen el pensament crític, l’aprenentatge, la interacció i la cohesió social.

Volem connectar amb els interessos de públics amplis i heterogenis a través d’un contingut plural quant a enfocaments, disciplines i formats, treballant amb professionals i institucions de referència, locals, nacionals i internacionals.

Aquests són alguns dels conceptes que configuren la programació de les activitats, així com alguns projectes destacats per a la pròxima temporada:

• Experimentació. Proposem entorns d’aprenentatge significatiu, en l’àmbit de les arts visuals i escèniques, la literatura, la ciència, el disseny i la tecnologia, entre d’altres, guiats per professionals del sector educatiu, cultural i científic.
  • Innovació i creativitat. La programació d’activitats dona suport al talent creatiu nacional i el dona a conèixer a través de diferents propostes que uneixen art, ciència i tecnologia en programes i activitats.
  • Divulgació. S’organitzaran conferències, diàlegs i live talks sobre història i pensament, art i disseny, cinema i literatura, música, ciència bàsica, ciència i societat, medi ambient, alimentació i salut, amb investigadors i pensadors de referència, tant nacionals com internacionals.
  • Participació. Impulsem projectes que conviden a experimentar, a aprendre de forma activa i a cocrear.
  • Noves mirades a les exposicions. Un seguit de propostes amplifiquen la visita a les exposicions amb recorreguts temàtics, intervencions artístiques, espais d’experimentació, visites dinamitzades i visites familiars.
  • Música. S’aborda la música de la forma més àmplia possible, explicant-ne la història, acostant-la als més petits, fomentant projectes participatius i oferint una programació de concerts completa i variada que va des de la música clàssica fins a l’electrònica, passant pel jazz i les músiques del món.
Última actualització: 03 setembre 2024 | 17:40