El vestit Kinematics és una de les peces més emblemàtiques de la mostra Print3D. Reimprimir la realitat. © Fundació "la Caixa"

CaixaForum Lleida acollirà les exposicions Print3D. Reimprimir la realitat i Colors del món

Lleida

03.09.24

CaixaForum Lleida acollirà aquesta temporada 2024-2025 dues exposicions: una sobre l’impacte de la impressió en 3D en la nostra societat i una altra de fotografia, amb National Geographic, que acostarà els visitants del centre a la gran varietat de paisatges del nostre planeta i als colors que els caracteritzen.

La Fundació ”la Caixa” ha dissenyat per als seus centres de la xarxa CaixaForum un programa multidisciplinari i innovador, fruit de l’experiència, el rigor i el treball, amb exposicions de producció pròpia i altres en col·laboració amb institucions culturals de primer nivell, tant a escala nacional com internacional. Aquest model únic que representa la xarxa CaixaForum reflecteix l’aposta decidida de la Fundació ”la Caixa” per la divulgació del coneixement, la cultura i la ciència com a motors de transformació social.

En línia amb la programació dels últims anys, la Fundació ”la Caixa” continua treballant en la divulgació cultural, de l’art i de la ciència d’una manera transversal i complementària.

La directora de l’Àrea d’Exposicions, Col·lecció i CaixaForum+ de la Fundació ”la Caixa”, Isabel Salgado; el director general adjunt de la Fundació ”la Caixa”, Joan Ramon Fuertes, i la directora de CaixaForum Lleida, Maribel Tost, durant la presentació de temporada© Fundació "la Caixa"
CaixaForum Lleida acollirà dues exposicions durant la temporada 2024-2025

El públic de CaixaForum Lleida podrà gaudir de les exposicions Print3D. Reimprimir la realitat i Colors del món.

La primera exposició de la temporada a CaixaForum Lleida serà Print3D. Reimprimir la realitat, i obrirà les portes des del proper 19 de setembre de 2024 fins al 16 de febrer de 2025. La mostra analitza els reptes i les oportunitats que suposa la impressió en 3D, i aprofundeix en la forma en què aquesta tecnologia col·laborativa i versàtil s’ha començat a aplicar en camps molt diversos, des de la medicina fins a l’art o la construcció, per permetre produccions amb dissenys personalitzats i a escales i mides impensables fins fa alguns anys.

A través de desenes de peces impreses, la mostra permet aprofundir en aquesta tecnologia ràpida, senzilla, econòmica i versàtil. L’exposició permet explorar l’impacte de la impressió en 3D en la nostra societat, i també es pregunta fins a quin punt transformarà el nostre dia a dia i què comportarà el seu ús, cada cop més extens, per al sistema productiu actual.

A partir del 19 de març de 2025 serà el torn de Colors del món, una exhibició fotogràfica que permetrà admirar la diversitat de colors que caracteritzen els paisatges de la Terra gràcies a les impactants imatges preses per alguns dels millors fotògrafs de National Geographic, com ara Joel Sartore o Steve Winter. La mostra, un cant a la bellesa que es compon de múltiples tons i matisos, aprofundeix també en el significat de cada color en diferents cultures.

Dos peces payasos se refugian en la anémona que les hace de huésped en Tubbataha. Tubbataha, Filipinas.
Dos peixos pallassos es refugien a l'anemone que els fa d'hoste a Tubbataha.© Jennifer Hayes / National Geographic.
Una foca de Groenlàndia de pelatge blanc descansa sobre el gel sota el cel crepuscular.© Brian J. Skerry / National Geographic

La mostra, que romandrà oberta al centre cultural de la capital del Segrià fins al 27 de juliol de 2025, convida a reflexionar sobre el color, un element que ens envolta en tot moment i que és capaç d’influir en la manera com ens sentim, omplir-nos de força, relaxar-nos o emocionar-nos. Per evitar que ens passin desapercebuts tots els tons i els matisos dels colors, aquesta exposició els converteix en protagonistes absoluts.

Un programa d’activitats pensat per a totes les persones

El programa d’activitats convida les persones a participar en espais de trobada i intercanvi que afavoreixen el pensament crític, l’aprenentatge, la interacció i la cohesió social.

Volem connectar amb els interessos de públics amplis i heterogenis a través d’un contingut plural quant a enfocaments, disciplines i formats, treballant amb professionals i institucions de referència, locals, nacionals i internacionals.

Aquests són alguns dels conceptes que configuren la programació de les activitats, així com alguns projectes destacats per a la pròxima temporada:

• Experimentació. Proposem entorns d’aprenentatge significatiu, en l’àmbit de les arts visuals i escèniques, la literatura, la ciència, el disseny i la tecnologia, entre d’altres, guiats per professionals del sector educatiu, cultural i científic.
  • Innovació i creativitat. La programació d’activitats dona suport al talent creatiu nacional i el dona a conèixer a través de diferents propostes que uneixen art, ciència i tecnologia en programes i activitats.
  • Divulgació. S’organitzaran conferències, diàlegs i live talks sobre història i pensament, art i disseny, cinema i literatura, música, ciència bàsica, ciència i societat, medi ambient, alimentació i salut, amb investigadors i pensadors de referència, tant nacionals com internacionals.
  • Participació. Impulsem projectes que conviden a experimentar, a aprendre de forma activa i a cocrear.
  • Noves mirades a les exposicions. Un seguit de propostes amplifiquen la visita a les exposicions amb recorreguts temàtics, intervencions artístiques, espais d’experimentació, visites dinamitzades i visites familiars.
  • Música. S’aborda la música de la forma més àmplia possible, explicant-ne la història, acostant-la als més petits, fomentant projectes participatius i oferint una programació de concerts completa i variada que va des de la música clàssica fins a l’electrònica, passant pel jazz i les músiques del món.
Última actualització: 03 setembre 2024 | 17:38