Jaciment a les Illes Formigues II.
Jaciment a les Illes Formigues II.Martín González. Arxiu MAC-CASC

CaixaForum Girona acollirà les exposicions Colors del món i Naufragis. Arqueologia submergida

Girona

03.09.24

CaixaForum Girona acollirà aquesta temporada 2024-2025 dues exposicions: una mostra fotogràfica amb National Geographic que ens acosta a la gran varietat de paisatges del nostre planeta i als colors que els caracteritzen, així com l’estrena a la xarxa CaixaForum d’una exposició sobre arqueologia subaquàtica i grans tresors del fons marí.

La Fundació ”la Caixa” ha dissenyat per als seus centres de la xarxa CaixaForum un programa multidisciplinari i innovador, fruit de l’experiència, el rigor i el treball, amb exposicions de producció pròpia i altres en col·laboració amb institucions culturals de primer nivell, tant a escala nacional com internacional. Aquest model únic que representa la xarxa CaixaForum reflecteix l’aposta decidida de la Fundació ”la Caixa” per la divulgació del coneixement, la cultura i la ciència com a motors de transformació social.

En línia amb la programació dels últims anys, la Fundació ”la Caixa” continua treballant en la divulgació cultural, de l’art i de la ciència d’una manera transversal i complementària.

La directora de l’Àrea d’Exposicions, Col·lecció i CaixaForum+ de la Fundació ”la Caixa”, Isabel Salgado; el director general adjunt de la Fundació ”la Caixa”, Joan Ramon Fuertes, i la directora de CaixaForum Girona, Anna Colomer, durant la presentació de temporada© Fundació "la Caixa"
CaixaForum Girona acollirà dues exposicions durant la temporada 2024-2025

El públic de CaixaForum Girona podrà gaudir de les exposicions Colors del món i Naufragis. Arqueologia submergida.

Per estrenar la temporada, CaixaForum Girona exposarà, a partir del 26 de setembre, Colors del món, una exhibició fotogràfica que permetrà admirar la diversitat de colors que caracteritzen els paisatges de la Terra gràcies a les impactants imatges preses per alguns dels millors fotògrafs de National Geographic, com ara Joel Sartore o Steve Winter. La mostra, un cant a la bellesa que es compon de múltiples tons i matisos, aprofundeix també en el significat de cada color en diferents cultures.

La mostra convida a reflexionar sobre el color, un element que ens envolta en tot moment i que és capaç d’influir en la manera com ens sentim, omplir-nos de força, relaxar-nos o emocionar-nos. Per evitar que ens passin desapercebuts tots els tons i els matisos dels colors, aquesta exposició els converteix en protagonistes absoluts.

Dos peces payasos se refugian en la anémona que les hace de huésped en Tubbataha. Tubbataha, Filipinas.
Dos peixos pallassos es refugien a l'anemone que els fa d'hoste a Tubbataha.© Jennifer Hayes / National Geographic.
Una foca de Groenlàndia de pelatge blanc descansa sobre el gel sota el cel crepuscular. Golf de Sant Llorenç, Canadà.
Una foca de Groenlàndia de pelatge blanc descansa sobre el gel sota el cel crepuscular.© Brian J. Skerry / National Geographic

A partir del 20 de març, CaixaForum Girona acollirà l’exposició Naufragis. Arqueologia submergida, una mostra que arriba per primer cop a la xarxa de centres culturals de la Fundació ”la Caixa” i se submergeix en les aigües marines per descobrir memòries fascinants del nostre passat. Aquesta exposició, organitzada en col·laboració amb el Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC), reivindica el paper de l’arqueologia subaquàtica en l’estudi, la custòdia i la protecció d’un immens llegat. I és que existeix un patrimoni arqueològic que ha romàs amagat durant segles en un indret que ben bé es podria considerar el museu més gran del món: el mar.

La mostra reuneix desenes d’objectes recuperats del fons marí que expliquen grans històries: des d’unes àmfores que transportaven oli fins a una ampolla amb tap inclòs de fondellol, un vi DO d’Alacant molt preuat que es menciona en obres de Shakespeare, Dumas o Dostoievski.

Un programa d’activitats pensat per a totes les persones
  • Experimentació. Proposem entorns d’aprenentatge significatiu, en l’àmbit de les arts visuals i escèniques, la literatura, la ciència, el disseny i la tecnologia, entre d’altres, guiats per professionals del sector educatiu, cultural i científic.
  • Innovació i creativitat. La programació d’activitats dona suport al talent creatiu nacional i el dona a conèixer a través de diferents propostes que uneixen art, ciència i tecnologia en programes i activitats.
  • Divulgació. S’organitzaran conferències, diàlegs i live talks sobre història i pensament, art i disseny, cinema i literatura, música, ciència bàsica, ciència i societat, medi ambient, alimentació i salut, amb investigadors i pensadors de referència, tant nacionals com internacionals.
  • Participació. Impulsem projectes que conviden a experimentar, a aprendre de forma activa i a cocrear.
  • Noves mirades a les exposicions. Un seguit de propostes amplifiquen la visita a les exposicions amb recorreguts temàtics, intervencions artístiques, espais d’experimentació, visites dinamitzades i visites familiars.
  • Música. S’aborda la música de la forma més àmplia possible, explicant-ne la història, acostant-la als més petits, fomentant projectes participatius i oferint una programació de concerts completa i variada que va des de la música clàssica fins a l’electrònica, passant pel jazz i les músiques del món.
Última actualització: 03 setembre 2024 | 17:36