L’Obra Social ”la Caixa” i Aigües de Barcelona presenten l’exposició H2Oh! Els secrets de l’aigua de la teva ciutat, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cornellà

17.03.16

Jordi Nicolau, director Territorial de CaixaBank a Barcelona,  Montserrat Pérez, Tinenta d’Alcalde d’Educació i Política Social de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, i Victoria Eugenia Martínez,  directora de la Fundació Agbar, han presentat avui l’exposició H2Oh! Els secrets de l’aigua de la teva ciutat, una mostra itinerant que recorrerà l’Estat espanyol i que pretén conscienciar sobre l’ús que es fa d’aquest recurs tan preuat i, alhora, tan escàs.

Vivim en un planeta privilegiat, i ho és perquè posseeix una substància excepcional: l’aigua líquida. Però, malgrat aquesta abundància aparent, l’aigua dolça, de la qual depenem directament per viure, és un recurs limitat. La quantitat d’aigua present al nostre planeta no ha variat en milions d’anys. Quan bevem un got d’aigua, podríem estar bevent les mateixes molècules que un dia va beure un dinosaure o fins i tot les mateixes llàgrimes de Nefertiti.

El creixement progressiu de la població mundial comporta una demanda d’aigua cada vegada més alta. Per tant, el repte consisteix a cobrir les necessitats de proveïment de la població de forma sostenible i, a continuació, completar el cicle retornant l’aigua al medi natural en les millors condicions possibles.

Reflexionar sobre els grans desafiaments, tecnològics, econòmics i mediambientals que comporta un gest aparentment tan senzill com obrir una aixeta a casa i que en ragi aigua potable són alguns dels objectius d’aquesta exposició, que es basa en diferents elements museogràfics singulars, des de peces reals fins a interactius multimèdia d’última generació. També s’hi podrà descobrir per què es diu que l’aigua és l’«elixir de la vida», quin és el pes en aigua de cada visitant que ho vulgui saber o a què es destina la major part d’aigua dolça, entre altres coses.