La Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, CaixaForum i Fira de Barcelona promouran un gran espai cultural conjunt a Montjuïc

02.04.13

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias; el conseller de Cultura, Ferran Mascarell; el president del Museu Nacional d'Art de Catalunya, Miquel Roca; el president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé; i el director general de Fira de Barcelona, Agustí Cordón, signen un acord de col·laboració per a la promoció conjunta d’una gran àrea museística a la muntanya de Montjuïc.

L'acord suposa l’impuls d'un gran complex dedicat a la cultura aprofitant la concentració d'equipaments museístics i culturals de primer ordre internacional:

Museu Nacional, CaixaForum i Fundació Mies van der Rohe. El projecte preveu comptar amb els pavellons d'Alfons XIII i Victòria Eugènia, gestionats fins ara per Fira de Barcelona, per destinar-los a finalitats museístiques.

Està prevista una actuació de gran rellevància en l'ordenació urbanística de Montjuïc per incidir en la seva excepcionalitat com a muntanya dels museus, del lleure i de l'esport, a partir de l'anàlisi encarregada per l'Ajuntament de Barcelona a l'arquitecte Josep Lluís Mateo.

L'objectiu és treballar per desenvolupar el projecte que faci de Montjuïc la muntanya de la cultura, tot impulsant la futura “Esplanada dels Museus”, i que passarà també per la programació, comercialització i projecció internacional de forma coordinada.