Bestué-Vives. Accions a l’Univers. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. CaixaForum Barcelona

07.02.12

Un viatge des del que és microscòpic fins al mateix univers. Un trànsit per consideracions al voltant del nostre cos, la ment i la fi del món ple de referències a l'art i la cultura del segle XX. David Bestué (Barcelona, 1980) i Marc Vives (Barcelona, 1978) van iniciar una trajectòria conjunta fa deu anys amb la sèrie «Accions», un projecte amb quatre obres del qual ara l'Obra Social ”la Caixa” presenta la instal·lació culminant, per primer cop a Barcelona. El treball de Bestué-Vives es caracteritza per la precarietat de mitjans i per l'interès, hereu de l'art conceptual, per fer prevaler l'experiència de l'espectador. En la seva trajectòria destaca l'humor intel·ligent i un to lúdic que els acosta a l'esperit dadaista.

L'exposició Accions a l'univers es podrà veure a CaixaForum Barcelona fins al pròxim mes de maig, en el marc d'un petit cicle organitzat per l'Obra Social ”la Caixa” per donar a conèixer algunes de les seves darreres adquisicions, grans instal·lacions que no s'han pogut veure abans a la ciutat. Així, Accions a l'univers pertany a la Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa” i s'exposa juntament amb tres vídeos de Bestué-Vives cedits especialment per a aquesta mostra i que permeten tenir un coneixement més ampli de la seva trajectòria. Aquesta presentació arriba després de l'exhibició d'alguns dels darrers treballs de l'artista israelià Omer Fast i del francès Pierre Huyghe.

Bestué-Vives. Accions a l'univers. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. Organització i producció: Obra Social ”la Caixa”. Comissariat: Nimfa Bisbe, directora de la Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. Dates: del 8 de febrer al 20 de maig de 2012. Lloc: CaixaForum Barcelona (av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8).