Anglada-Camarasa, des del dibuix. Col·lecció Anglada-Camarasa de la Fundació ”la Caixa”. Salamanca

Salamanca

29.06.11

Hermen Anglada-Camarasa (Barcelona, 1871 ? Port de Pollença, 1959) va ser un mestre en l'ús del color. Però també un excel·lent dibuixant. Tot i que els milers de dibuixos que va fer durant la seva carrera poques vegades van constituir un objectiu per ells mateixos, rarament va decidir exposar-los al costat de les seves teles per demostrar les seves habilitats en els impecables exercicis d'acadèmia.

L'exposició Anglada-Camarasa, des del dibuix vol donar a conèixer la ingent obra en paper que es conserva a la Col·lecció Anglada-Camarasa de la Fundació ”la Caixa” i mostrar al públic l'extraordinària capacitat artística del pintor des d'un dels seus vessants menys coneguts. Els visitants podran entendre el procés de creació de les seves obres a partir d'una una selecció de 69 dibuixos acompanyats de 20 pintures a l'oli. Des de les primeres obres i estudis d'acadèmia fins a les composicions i els paisatges de Mallorca, passant per les figures femenines, escenes gitanes, els retrats i els apunts sobre la guerra, tot plegat aporta noves maneres de mirar la pintura d'Anglada-Camarasa, que no seria la mateixa si al darrere no hi hagués aquest treball sobre paper.

L'exposició Anglada-Camarasa, des del dibuix. Col·lecció Anglada-Camarasa de la Fundació ”la Caixa”, comissariada per Sílvia Pizarro, es podrà veure al Museu Art Nouveau i Art Déco ? Casa Lis de Salamanca (c/ Gibraltar, 14) del 29 de juny al 4 de setembre de 2011.