Imatges a contratemps. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa” a Granollers

17.02.11

Imatges a contratemps presenta tres obres audiovisuals procedents de la Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa” que exploren diversos aspectes relacionats amb el que és performatiu: d'una banda, l'execució d'una acció o performance i, de l'altra, les tensions i els desplaçaments que es desenvolupen al si del llenguatge que fan servir. Les peces de Bruce Nauman, Ignacio Uriarte i Óscar Muñoz que integren la mostra es basen en unes accions i uns gestos que es duen a terme davant de la càmera i per a la càmera; en aquest sentit, tots tres treballs comparteixen una acurada posada en escena. Tanmateix, totes les performances es caracteritzen perquè no tenen o no mostren una conclusió evident i, per tant, el performer (l'actor) repeteix la seva acció d'una manera infinita.

L'exposició Imatges a contratemps. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, comissariada per Neus Miró, es podrà veure al Museu de Granollers (C. Anselm Clavé, 40) entre el 17 de febrer i el 8 de maig de 2011.