Matisse i l’Alhambra, viatge d’anada i tornada

Granada

15.10.10

Matisse «torna» a l’Alhambra cent anys després d’haver visitat el monument nassarita. Matisse i l’Alhambra (1910-2010) és el títol de l’exposició amb què el Patronat de l’Alhambra i Generalife i la Societat Estatal de Commemoracions Culturals, en col·laboració amb la Fundació ”la Caixa”, commemoren el centenari del viatge del pintor francès al monument nassarita, i reconstrueixen la fascinació que Henri Matisse (1869-1954) va sentir pel món oriental després del seu viatge a Espanya, Andalusia i l’Alhambra, que va tenir lloc els dies 9, 10 i 11 de desembre de 1910.   La mostra, comissariada per la directora de l’Organisme Autònom, María del Mar Villafranca, i pel catedràtic de filosofia de la Universitat de Múrcia, Francisco Jarauta, s’inaugura el dia 15 d’octubre a les sales d’exposicions temporals del Museu de Belles Arts de Granada, a la planta superior del Palau de Carles V, dins del Conjunt Monumental de l’Alhambra, i romandrà oberta fins al 28 de febrer de 2011.