Nova tripulació per al ‘Pequod’. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa” . Santa Cruz de Tenerife

27.05.10

Pequod era el nom del vaixell que, sota el comandament del capità Ahab, es va dirigir a la recerca de la balena Moby Dick a la novel·la de Herman Melville. La tripulació era una representació a petita escala de la humanitat. De la mateixa manera, l'exposició que presenta el TEA Tenerife Espacio de las Artes reuneix una nova tripulació d'artistes per a un nou Pequod, el vaixell de l'art contemporani. Són artistes procedents de nou països diferents, amb trajectòries i interessos diversos, però que tracen el rumb de l'art actual.

Nova tripulació per al ‘Pequod'. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, organitzada conjuntament pel TEA i la Fundació ”la Caixa”, permetrà veure per primera vegada a Tenerife peces d'artistes clau de l'escena contemporània internacional, com ara Georg Baselitz, Jean-Michel Basquiat, Cristina Iglesias, Juan Muñoz, Sigmar Polke, Gerhard Richter, Cindy Sherman i Gillian Wearing, entre d'altres. Totes les obres pertanyen a la Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, creada el 1985 i actualment convertida en referència imprescindible de l'art contemporani nacional i internacional. Està constituïda per més de 850 obres i els seus fons constitueixen un reflex de l'art creat des del 1980 fins a avui.

L'exposició Nova tripulació per al ‘Pequod'. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, comissariada pel director artístic del TEA, Javier González de Durana, i la conservadora del TEA, Yolanda Peralta, es podrà veure al TEA Tenerife Espacio de las Artes (av. de San Sebastián, 10, Santa Cruz de Tenerife) fins al 3 d'octubre de 2010.