Òptica pictòrica. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”

Murcia

24.11.09

Les possibilitats de la pintura continuen sent infinites, tot i que al llarg del segle XX moltes vegades es va considerar que havia mort. Un grup d'artistes va redescobrir el llenguatge pictòric al llarg de la dècada de 1980 i a Òptica pictòrica. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa” s'apleguen alguns dels protagonistes d'aquest ressorgiment internacional de la pintura. Artistes internacionals com ara Sigmar Polke, Günther Forg o Edward Ruscha i altres d‘espanyols com Luis Gordillo, Juan Uslé o Ferran García Sevilla van reivindicar el poder de la pintura, van revolucionar el concepte clàssic narratiu i van trastocar els codis visuals tradicionals.

La Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, que va néixer en el mateix moment que aquest corrent, presenta una selecció de pintures que recorren les tres últimes dècades. Òptica pictòrica. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, organitzada per l'Obra Social ”la Caixa” i l'Ajuntament de Múrcia, es podrà visitar al Palacio Almudí fins al 17 de gener de 2010 i aplega 28 obres que van des del 1983 fins al 2004. Els autors escollits són Francis Alÿs, Javier Baldeón, Patricio Cabrera, Miguel Ángel Campano, Victoria Civera, Günther Förg, Ferran García Sevilla, Luis Gordillo, Peter Halley, Pello Irazu, Beatriz Milhazes, Felicidad Moreno, Pablo Palazuelo, Perejaume, Sigmar Polke, Fiona Rae, Edward Rischa, Juan Ugalde i Juan Uslé.

La mostra Òptica pictòrica. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, comissariada per Virginia Torrente, es podrà visitar al Palacio Almudí de Múrcia (Plano de San Francisco) del 25 de novembre de 2009 al 17 de gener de 2010.