Zones de risc. Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”

10.02.09

Quina és la visió de l'art davant els conflictes que afecten la nostra existència en un món cada cop més incert i impredictible? Com afecta als artistes i a les seves obres l'inquietant escenari actual, dominat per la violència, la desigualtat, l'exclusió social i la sensació de vulnerabilitat i aïllament de l'individu? L'exposició Zones de risc. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, proposa una presa de consciència entorn la complexa realitat social en la que vivim, a partir de d'obres pertanyents al fons d'art contemporani de l'Obra Social ”la Caixa”. L'exposició presenta els treballs de 14 artistes de diferents generacions i procedències enllaçant un discurs viu sobre la nostra societat. La majoria de les obres són posteriors a l'any 2001, any clau en la configuració del nou ordre polític, social i econòmic i moltes d'elles s'exposen per primer cop a Madrid. Entre les obres seleccionades a la mostra organitzada per la Fundació ”la Caixa” hi haurà treballs de Carlos Amorales, Mona Hatoum, Miguel Ángel Ríos, Txomin Badiola, Eija-Liisa Ahtila, Adrian Paci, Jana Sterbak, Alicia Framis o Stephen Dean. Zones de risc. Col·lecció d'Art Contemporani Fundació ”la Caixa” es podrà veure a CaixaForum Madrid fins al 3 de maig de 2009.   Queda prohibida la reproducció de les imatges per a qualsevol altre fi aliè a la difusió de l'exposició.