”la Caixa” exposa a Tarragona les últimes adquisicions de la Col·lecció Testimoni

Tarragona

27.11.02

Coincidint amb el quinzè aniversari de la creació de la Col·lecció Testimoni, ”la Caixa” presenta, del 29 de novembre de 2002 al 2 de febrer de 2003, el conjunt d'obres d'art que ha adquirit, durant la temporada 2001-2002, per a aquesta Col·lecció. La mostra, que es podrà veure al Centre Social i Cultural de la Fundació ”la Caixa” de Tarragona, aplega 122 peces, totes aquestes realitzades per artistes espanyols contemporanis de diverses generacions. Les obres van ser adquirides en les diferents exposicions d'algunes de les principals galeries d'art de Barcelona, Madrid i Palma de Mallorca, així com a les fires ARCO, New Art i Art Expo. Atès el caràcter intencionadament variat de les galeries seleccionades, les obres d'art que es donen cita en aquesta exposició reflecteixen tota mena de tendències -de la figuració a l'abstracció, de la tradició a l'avantguarda- en un recorregut plural i voluntàriament heterogeni per pintures, escultures i fotografies. L'art català està representat en la mostra per una cinquantena d'artistes: Joaquim Chancho, Àngel Bofarull, Ramiro Fernández, Joan Fontcuberta, Ramón Herreros, Guinovart, Antoni Miralda, Santi Moix, Hernández Pijuan, Susana Solano i Ràfols Casamada, entre aquests.La Col·lecció Testimoni va ser creada el 1987 per ”la Caixa” amb el desig de fer una tasca de promoció constant de l'art espanyol a través d'un vincle estable amb les galeries d'art, així com de proposar una trobada quotidiana entre els ciutadans i el món de l'art. Des d'aleshores, el seu funcionament regular s'ha basat en convenis anuals amb una important representació de galeries que es renoven parcialment cada nova temporada. En virtut d'aquests acords, ”la Caixa” adquireix regularment una obra en totes les exposicions individuals organitzades per les galeries col·laboradores, sempre que es tracti d'artistes espanyols vius. Durant aquests quinze anys de col·leccionisme sistemàtic, la Col·lecció Testimoni ha aconseguit les 2.000 obres, les quals revelen l'interès de ”la Caixa” per fer-se ressò de la vitalitat i la riquesa de l'art espanyol contemporani i per desenvolupar una important tasca de mecenatge. Cada any s'organitza, en una localitat diferent, una gran exposició que mostra la totalitat de les obres adquirides durant la temporada anterior. Barcelona, Palma de Mallorca, Oviedo, la Corunya, Saragossa, València, Sevilla i Las Palmas són ciutats que van acollir, en edicions anteriors, aquesta iniciativa. Ara, per celebrar els primers quinze anys de la Col·lecció Testimoni, la mostra anual torna a Catalunya, en una exposició que té com a seu el Centre Social i Cultural de la Fundació ”la Caixa” de Tarragona. L'exposició Testimoni 2001-2002 permet al públic enfrontar-se a un autèntic balanç del que ha estat l'última temporada d'exposicions a Espanya. Atès el caràcter intencionadament variat de les galeries seleccionades, les obres d'art que es donen cita en aquesta exposició fan que coexisteixin tota mena de tendències de la figuració a l'abstracció, de la tradició a l'avantguarda en un recorregut plural i voluntàriament heterogeni per pintures, escultures i fotografies representatives de l'art espanyol contemporani. Aquesta serà l'única ocasió de veure, en la seva totalitat, el conjunt de les obres adquirides per ”la Caixa” durant la passada temporada. Després, com cada any, la majoria de les adquisicions seran repartides i exposades de manera permanent en les diverses dependències, oficines i àmbits d'ús públic de ”la Caixa”, per al gaudi diari d'empleats i clients d'aquesta entitat financera. Així mateix, algunes d'aquestes adquisicions seran cedides a la Col·lecció d'Art Contemporani de la Fundació ”la Caixa”.Les obres adquirides aquest any per a la Col·lecció Testimoni pertanyen als següents artistes: Rosa Agenjo, Alfredo Alcaín, Carme Aliaga, Modest Almirall, Tito Andreu, Xano Armenter, Santiago Arranz, Ayala, Txomin Badiola, Beneyto, José María Bermejo, R. G. Bianchi, Ángel Bofarull, Irene Bordoy, José Manuel Broto, Juan Bufill, Simó Busom, Patricio Cabrera, Sergi Cambrils, Miguel Ángel Campano, Luis Canelo, Rafael Canogar, Martín Carral, Ramon Company, Ricardo Cotanda, Isabel Cruellas, Dolors Curell, Joaquín Chancho, Ricard Chiang, Antonio De Felipe, Juan De Sande, Florentino Díaz, Manolo Dimas, María Domínguez, Sol Fàbrega, Ramiro Fernández, Juan Ramón Feu, Joan Fontcuberta, Jordi Fulla, Carmen Galofré, Jaume García, Jorge García Pfretzschener, Ferran García Sevilla, Enric Giralt, Asunción Goikoetxea, Susy Gómez, Gonzalo Goytisolo, Rafael Grassi, Julián Grau Santos, Gabriela Grech, Josep Guinovart, Joan Hernández Pijuan, Ramón Herreros, Pello Irazu, Fernando Lorite, Álvaro Miguel Macaya, Machimbarrena, Pere Martí, María Martín, Neus Martín Royo, Antoni Mas, Joan Pere Massana, Víctor Mira, Miralda, Santi Moix, Begoña Montalbán, Espe Monteys, Lita Mora, F. M. Morán, Ramon Moscardó, Gloria Muñoz, Antonio Murado, Nazario, Ángela Nordenstedt, Marina Núñez, Jorge Oteiza, Perico Pastor, Agustí Pelegero, Perejaume, Aina Perelló, Víctor Pérez-Porro, Jorge R. Pombo, Charo Pradas, Fernando Prats, Sergio Prego, Manolo Quejido, Ràfols Casamada, Manuel Rey Fueyo, Gerard Rosés, Jaume Roure, Gino Rubert, Pere Salinas, Pep Sallés, Cristina Sampere, América Sánchez, Jordi Sardà, Juan Carlos Savater, Susana Solano, Àlex Soler, Pablo Sycet, Antoni Taulé, Benjamín Torcal, Rosa Torres, Jordi Urbón, Eduardo Úrculo, Darío Urzay, Juan Uslé, José Manuel Vela, Vicenç Viaplana, Luis Vidal, Miquel Vidal, Eusebi Vila Delclós, Miquel Vilà, Oriol Vilapuig, Carme Villà, Xavier Visa i Jesús Zurita.Testimoni 2001 - 2002Del 29 de novembre de 2002 al 2 de febrer de 2003Centre Social i Cultural de la Fundació ”la Caixa”Cristòfor Colom, 243001 TARRAGONAHorari:De dilluns a divendres, de 10.00 a 14.00 i de 17.00 a 21.00 hDissabtes, diumenges i festius, d'11.00 a 14.00 i de 18.00 a 21.00 hEntrada gratuïtawww.fundacio.lacaixa.es