CaixaForum+ acull una selecció de documentals de temàtica ambiental del festival SUNCINE

25.06.24

Des d’aquest dijous, 27 de juny, i al llarg de tot un any, CaixaForum+ acollirà una selecció de llargmetratges documentals projectats en les últimes edicions del SUNCINE Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient. Aquest és el primer contingut que acull el nou canal de la plataforma, creat en col·laboració amb SUNCINE.

SUNCINE, fundat en 1993, és el festival de cinema més antic del món en el seu gènere i se celebra anualment a Barcelona, Calafell i altres ciutats de Catalunya i Espanya, estrenant les millors i més importants produccions de cinema ambiental internacional, sempre amb continguts de màxima actualitat i sota el lema: “educar entretenint i sensibilitzar conscienciant”.

SUNCINE té com a objectiu principal promoure, difondre i divulgar contingut audiovisual sobre temes ambientals amb la finalitat de conscienciar i sensibilitzar els espectadors sobre l’estat del medi ambient, la biodiversitat i la sostenibilitat del planeta. Les pel·lícules documentals que s’inclouen en la selecció són:

Anwar (Rosa García Loire, 2022).© CaixaForum+
Ganado o desierto (Francisco José Vaquero Robustillo, 2022).© CaixaForum+
  • Shepherds of the Earth (Iiris Härmä, 2022): Aquesta història és sobre nosaltres: els Homo sapiens. D’on venim i cap a on anem? La història de la pel·lícula té lloc a Turkana, Kenya. En aquest indret únic, també conegut com «el bressol de la humanitat», és on es fan descobriments sobre els orígens humans prehistòrics.
  • Ganado o desierto (Francisco José Vaquero Robustillo, 2022): La lluita per revertir el canvi climàtic està posant els animals en el punt de mira. El propòsit d’aquest documental és mostrar l’ús de la ramaderia per a la regeneració de les pastures, els sòls, els boscos i l’aigua. La bona gestió del bestiar es presenta com una solució real per restaurar els ecosistemes i les economies rurals.
  • Caravana (Martín Parlato, 2023): Una elefanta arrencada de la seva família, malalta i tancada durant mig segle; una indústria que es nega a deixar d’existir; interessos econòmics i polítics que li han arruïnat la vida, i una societat que ha canviat per sempre. Caravana és la història de l’elefanta Pelusa i de la seva relació amb Scott Blais, l’activista estatunidenc fundador del Santuário de Elefantes Brasil (SEB), que lluita per rescatar la Pelusa de la captivitat i ajudar la resta dels elefants de la regió.
  • Bright Green Lies (Julia Barnes, 2021): Una mirada crítica sobre l’anomenada «tecnologia verda» i aquest moviment disfressat de protecció mediambiental que ens està portant a la destrucció de la Terra. De la directora del premiat documental Sea of Life.
  • Amalur (Egoi Suso Rius, 2023): Documental que narra la evolución del ser humano y su relación con la naturaleza desde la antigüedad hasta los tiempos modernos, donde imperan las grandes ciudades que albergan a miles de personas. Un análisis de nuestro comportamiento social e individual, con el que sobrevivimos en un mundo lleno de desigualdades, un progreso sin sentido y un planeta que se consume a un ritmo desenfrenado.
  • Anwar (Rosa García Loire, 2022): Alex Txikon, alpinista reconegut internacionalment, s’embarca en una nova expedició hivernal el 2021 al Manaslu (Nepal). És la primera ascensió no contaminant, alimentada per panells solars. Amb aquest sistema sostenible, comença una tasca solidària guiada per la Fundación EKI de Biscaia. Filmada al Nepal, Sierra Leone i el Pakistan.

• The Green Big Week (Manel Cortés Navarro i Òscar Xavier Gómez, 2022): L’ornitòleg Ponç Feliu ha acceptat el repte de recórrer Catalunya en una setmana sense utilitzar fonts de combustibles fòssils per a l’observació i el registre d’aus residents i migratòries. Quantes espècies d’aus serà capaç de veure? Establirà una nova marca al continent? Quins companys de viatge l’acompanyaran en aquest recorregut que ens mostrarà la riquesa natural del nostre territori?
  • ¿Cuánto vale una ballena? (Felipe Pinzón Barbosa i Juan Antonio Rodríguez Llano, 2021): Les illes Canàries són un paradís de balenes. Les seves aigües reuneixen més d’un terç de les espècies mundials, la qual cosa les converteix en l’enclavament més important de la Unió Europea i un dels més importants del món. Avui dia, aquest paradís està amenaçat per diverses pressions humanes, com ara les col·lisions de vaixells, el consum de plàstics i el canvi climàtic.
  • De Quijotes y semillas (Patxi Uriz y Jordi Matas, 2021): El cocinero Santi Cordón y el permacultor Alberto Marín emprenden un viaje en su «verducleta» (bicicleta con un huerto móvil) desde Tudela hasta el Festival de Cine de Málaga para presentar un documental sobre los últimos hortelanos del que el cocinero es el protagonista. Biznaga de Plata al mejor largometraje y premio del público en la sección Cinema Cocina.
Última actualització: 26 juny 2024 | 10:15