Javier Molina és director associat de l'escola d'interpretació Actors Studio de Nova York.© CaixaForum+

CaixaForum+ estrena aquesta setmana nous episodis de la seva sèrie original «Backstage», centrats en el cinema i les arts escèniques

10.06.24

El 13 de juny s’estrenen nous episodis de la sèrie d’entrevistes Backstage, en la qual destacats professionals de diferents àrees es troben als centres CaixaForum per parlar de la seva trajectòria, compartir les experiències i reflexionar sobre àmbits dispars com la moda, el cinema, la ciència, el cosmos o el còmic, entre d’altres. També arriba a la plataforma el llargmetratge documental Fernando Méndez-Leite, la memòria del cinema, en el qual participen figures com Ana Belén, José Sacristán o Manuel Gutiérrez Aragón.

Serie documental original: Backstage
Nuevos episodios

Als gairebé trenta episodis de Backstage ja disponibles a la plataforma, s’hi sumen aquest dijous tres nous capítols protagonitzats per tres figures destacades del món de la creació artística —interpretació, direcció d’art i disseny de vestuari— en els àmbits del cinema i de les arts escèniques:

Wynn Thomas protagonitza un dels capítuls de Backstage.© CaixaForum+
Emilio Sosa, en un fotograma de la sèrie Backstage.© CaixaForum+
  • Wynn Thomas. Creant mons amb Spike Lee i Tim Burton. Wynn Thomas és productor de cinema i director d’art, reconegut principalment per la seva feina amb els cineastes Spike Lee i Tim Burton. Ens parlarà sobre el seu procés de creació i investigació juntament amb els directors, i sobre la importància de l’aspecte visual en les pel·lícules, i també del seu component social.
  • Emilio Sosa. Disseny de vestuari a Broadway. Emilio Sosa, dissenyador de vestuari de Broadway nominat al Premi Tony, és conegut per les seves creacions per a Topdog/Underdog, Porgy and Bess i By the Way, Meet Vera Stark. L’Emilio fa un recorregut pels seus processos creatius i tendències a l’era digital, i explica com ho aplica a actors i personatges.
  • Javier Molina. The Actors Studio NY. Javier Molina és, des del setembre de 2023, director associat de la mítica escola d’interpretació Actors Studio de Nova York, lloc on es van formar Marilyn Monroe o Marlon Brando. El Javier ens parla de com el teatre li va salvar la vida, la seva funció dins l’escola, la veritat, el joc i el component social de l’actuació.

FITXA TÈCNICA / Títol: Backstage / Format: 30 episodis de 15 minuts / País i any: Espanya, 2023-2024 / Productora: CARIÑITO Films / Realitzador: Hernán Cabo / Direcció de fotografia: Fernando Ruiz Jiménez / Direcció de producció: Lucía Sanz / Sonido: Víctor Gato / Participants: Javier Molina, Wynn Thomas, Emilio Sosa

CaixaForum+ estrena el dijous 13 de juny el llargmetratge documental Fernando Méndez-Leite, la memòria del cinema (2023), dirigit per Moisés Salama, que es va projectar en la darrera edició del Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià.

CaixaForum+ estrena el llargmetratge documental Fernando Méndez-Leite, la memòria del cinema.© CaixaForum+

Fernando Méndez-Leite és una de les personalitats fonamentals de la història del cinema espanyol, amb una carrera multidisciplinària que abraça més de mig segle com a director, crític de cinema, docent universitari, exdirector general de l’ICAA i, actualment, president de l’Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas. La seva vida i la seva memòria contenen la narració no sols de la nostra cinematografia, sinó també de la cultura, la política i els canvis socials que l’han anat acompanyant. L’escriptura de les seves memòries i d’una novel·la amb evidents ressonàncies autobiogràfiques és el detonant per recórrer amb ell, i gràcies a la seva privilegiada memòria, una biografia en la qual es barregen el que és íntim i el col·lectiu a través d’una mirada que busca refugi en el cinema. Amb la participació de personalitats del cinema i la cultura espanyola com els actors Ana Belén, Fiorella Faltoyano, Antonio Resines, José Sacristán o Mónica Randall, i cineastes com Manolo Gutiérrez Aragón o José Luis García Sánchez.

FITXA TÈCNICA / Títol: Fernando Méndez-Leite, la memòria del cinema / Format: llargmetratge documental, 93 minuts / País i any: Espanya, 2023 / Direcció: Moisés Salama / Guió: Moisés Salama, Miguel Ángel Oeste / Direcció de fotografia: Pau Esteve Birba / Participants: Fernando Méndez-Leite, Elena Méndez-Leite, Dagfinn Méndez-Leite, Fiorella Faltoyano, Clara Méndez-Leite, Fernando Lara, Manolo Gutiérrez Aragón, Manolo Matji, José Luis García Sánchez, Antonio Resines, Ana Belén, José Sacristán, Miguel Rellán, Mónica Randall, Elena Sánchez, Julia Gutiérrez Caba, Andrea Gutiérrez Bermejo

Etiquetes