19 juny de 2024

Observatori PerCientEx al Museu de la Ciència CosmoCaixa

Museu de la Ciència CosmoCaixa | C/ de Isaac Newton, 26

Afegir-ho als meus esdeveniments

PerCientEx (Periodisme Científic d’Excelencia) torna un any més al Museu de la Ciència CosmoCaixa el proper 19 de juny, de 18 a 20 h, per a revisar com el periodisme científic està canviant i explorant formes noves i diferents de narrar la ciència com el podcast narratiu, el teatre de no ficció i el videopodcast.

Aquesta cinquena jornada es una edició especial i diferent de les anteriors que comptarà amb tres periodistes d'àmbit iberoamericà com la mexicana Maricarmen Climént, l'argentí Federico Bianchini i l'espanyola Irene Baños. Els tres protagonistes duran a terme actuacions en viu vinculades amb el seu treball sobre ciència, salut i medi ambient, amb actuacions que van del reading, al monòleg i a la xerrada interactiva. Aquestes intervencions es basen en les seves exitoses experiències en l'àmbit del podcast narratiu, el teatre de no ficció i del videopodcast.

Què és l'Observatori PerCientEx?

L'Observatori PerCientEx (Periodisme Científic d'Excel·lència) recopila exemples de periodisme de qualitat sobre ciència, salut, medi ambient i tecnologia a l'àmbit iberoamericà i pretén crear una comunitat de periodistes i lectors/es compromesos amb les bones pràctiques en la comunicació de la ciència als mitjans. És una iniciativa impulsada per l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) amb la col·laboració de la Fundació ”la Caixa” i amb el suport del Gabinet de Comunicació i Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Última actualització: 05 juny 2024 | 09:53