El MediaHub suposa un canvi de paradigma en la forma de relacionar-se amb els periodistes.

Neix el MediaHub, la plataforma compromesa amb els mitjans de comunicació

28.02.24

La Fundació ”la Caixa” llença el MediaHub, la nova plataforma de referència per als mitjans de comunicació. D’aquesta manera, l’entitat innova la forma de relacionar-se amb els periodistes amb l’objectiu de fer un pas més com a font d’informació associada al rigor i la fiabilitat sobre els grans temes socials, científics, educatius i culturals.

Al MediaHub, els professionals de la comunicació hi trobaran tota l’actualitat sobre la Fundació ”la Caixa”, i també informació en profunditat amb els protagonistes de les notícies. En la seva nova secció, «Històries», el MediaHub donarà veu a les persones que formen part del dia a dia de la Fundació ”la Caixa”: experts, col·laboradors i testimonis dels programes que l’entitat desplega.

El MediaHub suposa un canvi de paradigma en la forma de relacionar-se amb els periodistes: tindran accés a nous serveis i recursos útils per a la seva feina diària. Gràcies a la creació d’una àrea privada, els periodistes registrats podran accedir a informació exclusiva i embargada, descarregar tots els recursos audiovisuals, accedir a l’agenda de la Fundació ”la Caixa”, sol·licitar entrevistes amb els protagonistes dels seus projectes i accedir a informació rellevant.

En un context de transformació profunda de l'ecosistema mediàtic, la Fundació ”la Caixa” es vol consolidar com una font d'informació fiable i de referència.
Lila Alberich © Fundació "la Caixa"
Donar resposta al context mediàtic i social

En un context de profunda transformació de l’ecosistema mediàtic, en el qual hi ha més informació que mai, però també més intoxicació, desinformació i saturació informativa, la Fundació ”la Caixa” es vol consolidar com una font d’informació fiable i de referència en els àmbits social, cultural, educatiu i d’investigació científica, una nova manera de comunicació —amb vocació de servei públic— que reflecteixi la determinació i la innovació amb les quals una de les fundacions més grans d’Europa impulsa el canvi i el progrés.

Els mitjans estan experimentant una profunda evolució els últims anys, en un procés imparable de digitalització, amb una gran atomització i amb l’aparició de nous canals de transmissió de la informació: xarxes socials, noves plataformes, etc. El MediaHub ofereix una resposta a aquest nou context mediàtic amb una aposta tecnològica que contribueix a millorar la societat de la informació.

Novetats del MediaHub
  • El MediaHub ens permetrà apropar-nos als debats i a les reflexions que interessen a la societat i que els mitjans amplifiquen, relacionant l’activitat que duu a terme la Fundació ”la Caixa” amb l’actualitat informativa.
  • El MediaHub apostarà per la informació en múltiples formats, amb noves narratives i en molts idiomes aprofitant totes les possibilitats de l’audiovisual. Els periodistes tindran a la seva disposició recursos necessaris per a la seva tasca diària, com ara fotografies, àudios, vídeos, dades, infografies i gràfics.
  • En la nova secció, «Històries», el MediaHub donarà veu a totes les persones que ajuden la Fundació ”la Caixa” a dur a terme el dia a dia de la seva activitat: experts, col·laboradors i beneficiaris dels programes que l’entitat porta a terme.
  • El MediaHub incorporarà una agenda en la qual els periodistes podran trobar informació sobre convocatòries, rodes de premsa, presentacions, esdeveniments, retransmissions, etc., i també una selecció de les activitats de la Fundació ”la Caixa” que poden tenir interès periodístic, com ara conferències, trobades, exposicions, espectacles i estrenes.
  • Àrea privada. Una de les grans novetats del MediaHub és que inclourà una àrea privada en què els periodistes que s’hi registrin de manera gratuïta podran accedir a nombrosos serveis per facilitar la seva tasca informativa: accés a l’agenda de premsa, a informació embargada, a retransmissions d’esdeveniments i rodes de premsa híbrides i virtuals, i a la descàrrega de recursos.
  • Entrevistes amb experts i testimonis. Dins de l’àrea privada, els periodistes podran sol·licitar entrevistes amb experts i testimonis, i fer el seguiment de l’estat de les seves peticions des del seu espai personal.
Última actualització: 06 març 2024 | 16:54