Documental: Jane New Generation.

Un documental sobre la primatòloga Jane Goodall i dos concerts excepcionals, estrenes de la setmana a CaixaForum+

05.02.24

El documental Jane New Generation aborda el llegat de la pionera científica anglesa. També destaquen dos nous concerts: el del músic de jazz cubà Paquito D’Rivera i L’ocell de foc, d’Ígor Stravinski, dirigit per Pierre Boulez.

Documental: Jane New Generation

El documental Jane New Generation (2020) —que ofereix una mirada inspiradora sobre la vida i els projectes actuals de Jane Goodall, primatòloga, paleontòloga, etnòloga i pionera femenina de renom internacional— arriba el 8 de febrer a CaixaForum+.

En aquest retrat íntim, dirigit per Floriane Brisotto i Pascal Sarragot, el missatge és clar: les noves generacions constitueixen la nostra esperança per tenir un futur més prometedor. N’és un exemple clar el seu net Merlin, a qui seguim per Tanzània, el lloc que va marcar l’inici de la història de la Jane, quan va decidir deixar enrere la seva vida a Anglaterra i anar-se’n a viure al bosc amb els ximpanzés.

Concert: Paquito D’Rivera’s Caribbean Tour Live in Paris

El 8 de febrer arriba a CaixaForum+ el concert que va fer a París el prestigiós saxofonista i clarinetista cubà Paquito D’Rivera en el marc del seu Caribbean Tour. D’Rivera, a qui han anomenat el Charlie Parker tropical, i el seu quartet s’uneixen aquí per dur a terme una «gira pel Carib», un viatge a través del jazz, el rock i la música llatina amb el soul i el groove entrellaçats en cada melodia. L’ampli repertori del concert inclou versions de Chopin, folk tradicional espanyol i temes de Dizzy Gillespie, a més de composicions pròpies.

Paquito D’Rivera és un autèntic veterà, un home que té ni més ni menys que dotze premis Grammy i que ha llançat més d’un àlbum per cada any de la seva vida, com a líder i acompanyant. Amb les arrels a la ciutat de l’Havana i la seva mescla única de jazz llatí, D’Rivera va passar la infància aprenent del seu pare, un saxofonista clàssic amb inclinació pel jazz americà i el swing de Duke Ellington. L’inici de la seva corba ascendent va arribar quan va conèixer el gran pianista Chucho Valdés al conservatori de l’Havana. Els dos van fundar l’Orquesta Cubana de Música Moderna i, posteriorment, la llegendària Irakere el 1973. La dècada següent, D’Rivera va emigrar als Estats Units i va entrar en l’escena musical internacional, on va arribar a col·laborar amb Dizzy Gillespie.

Concert: Pierre Boulez dirigeix L’ocell de foc, d’Ígor Stravinski

El 8 de febrer aterra a la plataforma un altre concert, L’ocell de foc, el famós ballet compost per Ígor Stravinski, interpretat per l’Orquestra de París sota la batuta del ja desaparegut Pierre Boulez.

El mestre Pierre Boulez (1925-2016) va ser famós per les seves interpretacions de la música del segle XX, i particularment de l’obra d’Ígor Stravinski. El desembre del 2008, la seva versió inoblidable de L’ocell de foc, amb la interpretació dinàmica de l’Orquestra de París, no va contravenir a la regla. Aquest concert excepcional es va celebrar sota l’espectacular piràmide del Museu del Louvre davant d’unes 2.000 persones.