Documental original: Mapa a Pandataria.

CaixaForum+ estrena el documental original Mapa a Pandataria, amb Cayetana Guillén-Cuervo i Chevi Muraday

29.01.24

El febrer és el mes dels amors impossibles a CaixaForum+, amb la programació de dos llargmetratges: Tu i jo i Cartes a Roxane. La plataforma estrena també la sèrie documental SuperArte.

Documental original: Mapa a Pandataria

L’actriu Cayetana Guillén-Cuervo, el coreògraf i ballarí Chevi Muraday i el raper Elio Toffana són els protagonistes de Mapa a Pandataria, el nou documental original de CaixaForum+ que la plataforma estrenarà, en exclusiva, l’1 de febrer.

Pandatària és una illa pertanyent a l’arxipèlag de les Poncianes, a la mar Tirrena, on els romans desterraven les dones que no s’adequaven a les normes i on, segles més tard, Mussolini empresonava els opositors. Pandataria també és el nom de l’espectacle que una companyia de dansa independent decideix crear sobre la història real d’aquesta illa que ara es reivindica com un símbol de la diversitat i del feminisme.

Mapa a Pandataria narra el procés de la companyia quan s’enfronta al repte més gran de la seva vida: estrenar Pandataria, el seu nou espectacle, protagonitzat per Cayetana Guillén-Cuervo, Chevi Muraday i Elio Toffana, amb la coreografia i direcció a càrrec del mateix Muraday, al teatre romà de Mèrida. Un repte tan descomunal que, a un mes de l’estrena, l’obra està sense acabar. Els assajos no s’han posat encara en marxa i les complicacions es comencen a acumular. L’illa pot acabar sent el destí final de la mateixa companyia. En el documental hi participen, també, els ballarins Chus Western, Basem Nahnouh i La Merce, i també l’actriu Gemma Cuervo, en una emotiva trobada amb la seva filla.

El mes dels amors impossibles

El febrer és el mes dels amors impossibles a CaixaForum+. Des de l’1 de febrer, i en col·laboració amb A Contracorriente Films, la plataforma inclourà en la seva programació dues pel·lícules destacades de la història del cinema que aborden alguns dels amors impossibles més memorables que s’han filmat mai: Tu i jo (Leo McCarey, 1939) i Cartes a Roxane (Alexis Michalik, 2018).

A Tu i jo, el pintor francès Michel Marnet (Charles Boyer) i la cantant nord-americana Terry McKay (Irene Dunne) es coneixen a bord d’un transatlàntic. Tot i que tots dos estan compromesos sentimentalment, s’enamoren. Al final del viatge acorden trobar-se novament, sis mesos més tard, a l’Empire State de Nova York. El director, Leo McCarey, autor de clàssics com La terrible veritat o Sopa de ganso, va fer un remake memorable d’aquesta mateixa pel·lícula el 1957 amb Cary Grant i Deborah Kerr.

Cartes a Roxane s’ambienta al París de l’any 1897, en plena belle époque. Edmond Rostand (Thomas Solivérès) és un dramaturg prometedor, però tot el que ha escrit ha estat un fracàs i ara pateix una paràlisi creativa total. Gràcies a la seva admiradora, la gran actriu Sarah Bernhardt (Clémentine Célarié), coneix el millor actor del moment, Constant Coquelin (Olivier Gourmet), que insisteix a interpretar la seva propera obra. I, a més, vol estrenar-la d’aquí a tres setmanes. El gran problema per a l’Edmond és que encara no la té escrita. Ni tan sols sap de què va. Només en té el títol: Cyrano de Bergerac. Una combinació de comèdia romàntica i biopic històric que recorda Shakespeare in Love.

Sèrie documental: SuperArte

L’1 de febrer arriba a CaixaForum+ la sèrie documental SuperArte. La sèrie, composta per sis episodis, dona veu a artistes i becats amb discapacitat de la Fundación SIFU. Les beques són un projecte d’art inclusiu que impulsa la Fundación SIFU amb l’objectiu de promoure el desenvolupament artístic de les persones amb discapacitat a través d’un projecte professional i formatiu.

Cada capítol se centrarà en el testimoni inspirador d’aquests becats i oferirà una visió íntima del procés de preparació que duen a terme per participar en la Gala SuperArte. Es tracta de l’esdeveniment inclusiu més important d’Europa organitzat per la Fundación SIFU, que recorre els teatres més prestigiosos del país.