Sèrie documental original: From Vinyl to Camila.
Serie documental original: From Vinyl to Camila.

CaixaForum+ estrena, en exclusiva, From Vinyl to Camila, una mirada irreverent a l’evolució social de les últimes sis dècades a través de la música i la tecnologia

04.12.23

Booklovers estrena també l’episodi dedicat a Lisboa, en el qual participa, entre altres, l’escriptor Alberto Manguel.

Sèrie documental original: From Vinyl to Camila

Després de l’estrena mundial del seu primer episodi en la darrera edició del Festival In-Edit, el 7 de desembre arriba en exclusiva a CaixaForum+ From Vinyl to Camila, una nova sèrie documental original dirigida per Ramon Tort (A Film About Kids and Music. Sant Andreu Jazz Band i Andrea Motis, la trompeta silenciosa) i produïda per Furor Filmic i CaixaForum+, que constitueix tot un recorregut antropològic, revelador i irreverent per l’evolució social dels últims seixanta anys a través de la música i la tecnologia.

A From Vinyl to Camila, i al llarg de tres episodis, artistes, productors, enginyers, periodistes i pioners tecnològics de diferents generacions i latituds munten un electritzant puzle audiovisual d’històries, idees i experiències des de l’era del vinil fins a l’MP3, l’streaming i la revolució de la intel·ligència artificial. Alguns dels temes que s’aborden a la sèrie són l’aparició d’Internet com a origen del canvi, l’MP3 i la pirateria, la caiguda del model clàssic de la indústria musical, la música com a reflex de la societat, el col·leccionisme, la fama, l’empoderament femení, l’evolució del suport físic al digital, els canvis en els formes de consum de la música, el rol de l’algoritme, l’evolució del «més venut» al «més escoltat», el pas de la música anglosaxona a la música llatina, el futur tant per als creadors com per al públic, els usos i costums musicals de la Gen-Z o la irrupció de la intel·ligència artificial en la creació i la indústria de la música, entre molts d’altres.

Alguns dels protagonistes de la sèrie són la cantant i activista Allison Wolfe; el músic i productor Norman Cook, més conegut com a Fatboy Slim; la cantant i productora Camila Haneke; la cantant i baixista Suzi Quatro; l’enginyera de so Trina Shoemaker; el periodista i crític musical Simon Reynolds; el fotògraf Bob Gruen; el músic i productor colombià Sky Rompiendo, que ha col·laborat amb J. Balvin o Rosalía; Alex Kapranos, de Franz Ferdinand; Sebastián Krys, músic i productor d’artistes com Shakira o Alejandro Sanz; Dr. Vinton G. Cerf, considerat el pare d’Internet i vicepresident mundial de Google; la cantant i guitarrista Yoshiko Fujiyama, de The 5.6.7.8’s; Diana Rodríguez, mànager de Bunbury y Moby, o Jordi Janer, de Voicemod, companyia especialitzada en la creació de veus amb intel·ligència artificial, entre molts d’altres.

El director de From Vinyl to Camila, Ramon Tort, està disponible per a entrevistes. Pots sol·licitar-les escrivint a prensa@revolutionary.es.

Nou episodi de Booklovers: Lisboa

El dijous 7 de desembre arriba a CaixaForum+ el tercer episodi de Booklovers, dedicat a Lisboa. Booklovers és una sèrie documental de producció pròpia sobre la dimensió llibresca d’algunes de les capitals culturals del món i també sobre l’amor als llibres i als seus espais, en l’època de la digitalització de la lectura i del coneixement.

Amb la guia immillorable de l’escriptor Jorge Carrión, cadascun dels cinc episodis de la sèrie està dedicat a una ciutat i a les seves llibreries, biblioteques i espais culturals emblemàtics. En este tercer episodi, Carrión recorre espais llibrescos emblemàtics de Lisboa, com ara dues mítiques llibreries de la capital lusitana, Ler Devagar i Bertrand, i també la Biblioteca Nacional de Portugal, la Fundación Gulbenkian, la Fundación José Saramago o la llibreria Travessa. Intervenen en l’episodi, a més de Carrión, l’escriptor Alberto Manguel; el llibreter José Pinho; l’escriptora Telma Tvon; la directora de la Biblioteca Nacional de Portugal, Inês Cordeiro, i la directora de la Fundación José Saramago, Pilar del Río.

Ja estan disponibles a CaixaForum+ els dos primers episodis de la sèrie, dedicats a Buenos Aires i Madrid. La resta d’episodis, dedicats a Ciutat de Mèxic i Barcelona, s’estrenaran cada dijous, en exclusiva, a CaixaForum+.