Concerts: Clàssica a la platja.
Conciertos: Clásica en la playa.

CaixaForum+ diu adéu a l’estiu amb dos concerts de música clàssica a la platja

08.09.23

Aquesta setmana també arriba a la plataforma un nou episodi de la segona temporada del pòdcast Mestres del periodisme, dedicat a Nativel Preciado.

Concerts: Clàssica a la platja

El dijous 14 de setembre, CaixaForum+ estrenarà els enregistraments dels dos concerts que, en el marc de la primera edició de Clàssica a la platja, es van celebrar el 20 i 21 de juny a la platja del Bogatell, a Barcelona.

Aquesta iniciativa, l’objectiu de la qual és promoure la música clàssica i apropar-la a la ciutadania, sorgeix de la unió del Gran Teatre del Liceu, L’Auditori i el Palau de la Música Catalana, en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona i amb el suport de la Fundació ”la Caixa”.

En el primer dels dos concerts, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, dirigida per Josep Pons, ofereix un repertori que inclou el famós Bolero de Maurice Ravel i la Simfonia del Nou Món d’Antonín Dvořák.

En el segon, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), dirigida per Ludovic Morlot, interpreta un repertori festiu i popular. El programa inclou una selecció de les Danses eslaves d’Antonín Dvořák; «El Vltava», poema simfònic de La meva pàtria, de Bedřich Smetana; el Capritx espanyol de Rimski-Kórsakov; i la Suite núm. 2, «Farandole», de L’Arlésienne, de Georges Bizet.

Pòdcast Mestres del periodisme: Nativel Preciado

CaixaForum+ estrenarà el 14 de setembre un nou episodi de la segons temporada del pòdcast Mestres del periodisme, dedicat a la periodista i escriptora Nativel Preciado. Preciado va ser cronista parlamentària durant la Transició, etapa en què va col·laborar en mitjans com el diari ABC i les revistes Interviú i Tiempo. A la ràdio, després de col·laborar amb Luis del Olmo a Protagonistas, d’Onda Cero, es va incorporar a la Cadena SER i es va convertir en tertuliana habitual de programes com Hoy por hoy. A la televisió, ha intervingut com a analista política en diversos programes d’Antena 3, TVE i La Sexta. És autora d’assaigs i novel·les, com El egoísta, finalista del Premio Planeta 1999, o Camino de hierro, Premio Primavera de Novela 2007. Ha rebut nombroses distincions per la seva trajectòria periodística, entre d’altres, el Premio Francisco Cerecedo, el Premio Víctor de la Serna o el Premio de Honor de la Asociación de la Prensa de Madrid a tota una vida professional.

El pòdcast Mestres del periodisme recull les experiències i vivències de grans figures d’aquesta professió. L’Asociación de la Prensa de Madrid, que produeix el pòdcast, vol preservar amb aquest projecte estratègic la memòria del periodisme a través dels seus protagonistes i enaltir l’orgull de ser periodista.

Els sis primers episodis d’aquesta nova temporada del pòdcast, dedicats a Maruja Torres,  José María García, Pilar Urbano, Pedro J. Ramírez, Rosa Montero i Miguel Ángel Aguilar ja estan disponibles a CaixaForum+.

Última actualització: 11 setembre 2023 | 11:00