Concert inaugural de Gustavo Dudamel a l’Òpera de París.
Concierto inaugural de Gustavo Dudamel en la Ópera de París.

Arriba a CaixaForum+ el concert inaugural de Gustavo Dudamel com a director de l’Òpera de París

28.08.23

La plataforma reserva aquesta setmana un lloc privilegiat a la música amb l’estrena de nous continguts vinculats a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía, entre els quals destaquen diverses entrevistes a reconeguts professionals, com Teresa Berganza.

Concert inaugural de Gustavo Dudamel a l’Òpera de París

A partir del 31 d’agost, CaixaForum+ oferirà als seus usuaris el concert amb el qual Gustavo Dudamel va inaugurar la seva etapa com a director musical de l’Òpera de París.

Des del magnífic Palais Garnier, el programa d’aquest concert està compost per una selecció de moments operístics imprescindibles, entre els quals hi ha diverses peces de Carmen, de Georges Bizet; Doctor Atomic, de John Adams; Lohengrin, de Richard Wagner, i Peter Grimes, de Benjamin Britten. El programa també inclou composicions de Giuseppe Verdi, Richard Strauss, Manuel de Falla i del compositor argentí Osvaldo Golijov.

En aquest primer concert com a director musical de l’Òpera de París, acompanyen Gustavo Dudamel nombrosos convidats de luxe: les sopranos Jacquelyn Wagner i Sabine Devieilhe, el tenor Matthew Polenzani i el baix baríton Gerald Finley, entre d’altres.

Nou concert i entrevistes: Escuela Superior de Música Reina Sofía

Gràcies a l’acord entre l’Escuela Superior de Música Reina Sofía i CaixaForum+, el 31 d’agost arribaran a la plataforma continguts nous vinculats amb aquesta institució dedicada a l’educació musical.

Els continguts nous seran, d’una banda, set entrevistes dutes a terme a les instal·lacions de l’escola a set professionals de la música i del cant reconeguts a escala internacional: la cantant d’òpera, que ha mort recentment, Teresa Berganza; el tenor Javier Camarena; el director d’orquestra Pablo Heras-Casado; el pianista i director d’orquestra Sir András Schiff; el violoncel·lista Gautier Capuçon; el violoncel·lista Asier Polo, i el director d’orquestra Pablo González.

D’altra banda, també estarà disponible a CaixaForum+ el Concert de Clausura del curs acadèmic 2021-2022 de l’Escuela Superior de Música Reina Sofía. L’Orquestra de Cambra Freixenet d’aquesta escola, dirigida per Sir András Schiff i amb Tomás Alegre al piano, interpreten peces de J. S. Bach, W. A. Mozart i Enrique Granados.

Nou episodi del pòdcast Mestres del periodisme: Miguel Ángel Aguilar

CaixaForum+ estrenarà aquest dijous 31 d’agost un nou episodi de la segona temporada del pòdcast Mestres del periodisme, dedicat al veterà periodista Miguel Ángel Aguilar. Aguilar va fer els primers passos en el periodisme al desaparegut Diario Madrid, per incorporar-se al començament de la dècada dels setanta a Cambio 16. Va ser director de Diario 16 i del diari El Sol i també va dirigir l’Agència EFE entre 1986 i 1990. Al llarg de la seva dilatada trajectòria, ha estat columnista de diversos mitjans, com els diaris El País i La Vanguardia i la revista Tiempo. Aguilar és també un rostre conegut a televisió: a Telecinco, a partir de la dècada dels noranta, va presentar els informatius de cap de setmana i va participar com a comentarista en diversos espais d’actualitat política.

El pòdcast Mestres del periodisme recull les experiències i vivències de grans figures d’aquesta professió. L’Asociación de la Prensa de Madrid, que produeix el pòdcast, vol preservar amb aquest projecte estratègic la memòria del periodisme a través dels seus protagonistes i enaltir l’orgull de ser periodista.

La nova temporada del pòdcast està protagonitzada per mestres de la ràdio, la televisió i la premsa escrita com Maruja Torres, José María García, Rosa María Calaf o Nativel Preciado, entre d’altres. Els quatre primers episodis del pòdcast, dedicats a Maruja Torres, José María García, Pilar Urbano, Pedro J. Ramírez i Rosa Montero, ja estan disponibles a CaixaForum+.