Concert: Simfonia núm. 2, de Gustav Mahler.
Concierto: Sinfonía n.º 2, de Gustav Mahler.

Una interpretació excepcional de la Simfonia núm. 2 de Mahler, amb direcció de Jakub Hrůša, estrena de la setmana a CaixaForum+

21.08.23

També destaquen els nous episodis de la sèrie d’entrevistes El Cafè de l’Observatori Social, protagonitzats per destacades expertes en ciències socials.

Concert: Simfonia núm. 2, de Gustav Mahler

El 24 d’agost arriba a CaixaForum+ un esdeveniment excepcional. Des de Viena, i amb el director Jakub Hrůša al capdavant, l’Orquestra Simfònica de Bamberg interpreta una Simfonia núm. 2 de Mahler única, en la versió de Gilbert Kaplan.

En aquest concert, l’Orquestra Simfònica de Bamberg i Jakub Hrůša estan acompanyats d’altres noms de prestigi: la soprano Christina Landshamer, la contralt Anna Lucia Richter, i el cor de l’Orquestra Simfònica de Viena dirigit per Heinz Ferslech.

La Simfonia núm. 2 aborda, a través de la música, qüestions filosòfiques, religioses i existencials. Al llarg dels cinc moviments d’aquesta obra, Mahler explora aspectes profunds de la condició humana, en una partitura commovedora que va creixent en intensitat des de l’inici fins a arribar a un poderós clímax, amb les solistes i el cor cantant extractes d’una cançó popular alemanya i d’un poema de F. G. Klopstock revisat i completat pel mateix Mahler.

Nous episodis d’El Cafè de l’Observatori Social

CaixaForum+ estrena el 24 d’agost nous episodis d’El Cafè de l’Observatori Social, espai d’entrevistes en profunditat amb experts en ciències socials que té com a objectiu generar debat i reflexió a l’entorn de temes d’actualitat social.

Les entrevistes que se sumaran a les que ja estan disponibles a la plataforma són:

Vida digitalitzada, amb Marta del Amo. Aquesta periodista especialitzada en tecnologia i coordinadora editorial de Retinacomparteix algunes pistes sobre com hem d’afrontar la nostra relació amb el món digitalitzat.

La viralització, amb Ester Lázaro. Aquesta investigadora del Centre d’Astrobiologia i experta en virus ens parla dels paral·lelismes entre biologia i sociologia a través d’un tema tan quotidià com és ara la viralització.