Documental Hitchcock/Truffaut (2015).

Arriba a CaixaForum+ Hitchcock/Truffaut, documental que explora el llegat inesborrable d’Alfred Hitchcock

26.06.23

El mes de juliol estarà dedicat al cineasta britànic, de qui també estarà disponible el thriller d’espionatge Enviat especial. L’episodi d’aquesta setmana del pòdcast Travelling Series està centrat en Buenos Aires.

El mes d’Alfred Hitchcock

En col·laboració amb el Barcelona Film Fest i A Contracorriente Films, CaixaForum+ dedica cada mes a una figura important de la història del cinema i en projecta una de les pel·lícules més destacades, juntament amb un documental sobre la seva trajectòria. El juliol és el mes d’Alfred Hitchcock, cineasta britànic considerat el «mag del suspens» i un dels directors més influents de la història del cinema. Hitchcock, que va iniciar la seva carrera al Regne Unit a la dècada dels vint i després va desenvolupar una extensa filmografia a Hollywood, és el creador de films tan icònics com Rebeca (1940), Notorious (1946), La finestra indiscreta (1954), Perseguit per la mort (1959), Psicosi (1960) i Vertigen (D’entre els morts) (1958), aquesta última votada per la crítica internacional el 2012 com la millor pel·lícula de tots els temps.

Les dues pel·lícules que constituiran el mes de Alfred Hitchcock són, d’una banda, el documental Hitchcock/Truffaut (2015), en el qual, cinquanta anys després de la publicació de l’emblemàtic llibre de François Truffaut El cine según Hitchcock, el crític i cineasta nord-americà Kent Jones convida alguns dels millors directors contemporanis (Martin Scorsese, David Fincher, Wes Anderson, Olivier Assayas, Richard Linklater, James Gray, entre d’altres) a reflexionar sobre el llegat de l’autor britànic; i, d’altra banda, el llargmetratge de ficció Enviat especial (1940), un tens thriller d’espionatge ambientat en els instants previs a la Segona Guerra Mundial.

Tots dos films estaran disponibles a la plataforma a partir de l’1 de juliol.

Documental: Federico Mayor Zaragoza. Records del futur

CaixaForum+ estrenarà el 29 de juny el documental Federico Mayor Zaragoza. Records del futur (2023), un testimoniatge audiovisual sobre els esdeveniments més rellevants del segle xx relatat pel professor Federico Mayor Zaragoza, testimoni privilegiat i actor compromès. La pel·lícula documental, dirigida per la cineasta Sholeh Hejazi, està produïda per Amaranta TV amb la col·laboració de la Fundació ”la Caixa”, la Fundación Cultura de Paz (de la qual Mayor Zaragoza és president) i la UNESCO.

Federico Mayor Zaragoza. Records del futur permet als espectadors acostar-se d’una manera personal i íntima a fets com la primera guerra del Golf, la caiguda del Mur de Berlín, el final de la Guerra Freda o la dissolució de l’apartheid a Sud-àfrica. El recorregut per la descripció dels esdeveniments històrics viscuts i relatats per Mayor Zaragoza s’entrellaça amb una estructura basada en versos escrits per ell mateix; una faceta com a poeta menys coneguda, però que atorga a la peça una perspectiva de present i de futur.

La pel·lícula culmina amb una entrevista en profunditat amb Mayor Zaragoza sobre la seva trajectòria humana i professional: el 1963, amb només 29 anys, va aconseguir ser catedràtic de Bioquímica de la Universidad de Granada; el 1968 va ser el rector més jove de la història d’Espanya en aquesta mateixa universitat; ja a la transició a la democràcia, va ser diputat per UCD, conseller del president Suárez, ministre d’Educació i Ciència el 1981 i eurodiputat uns anys més tard pel Centre Democràtic i Social. Des del 1987 fins al 1999, va ser director general de la UNESCO i, ja al segle xxi, quan va tornar a Espanya, va crear la seva Fundación Cultura de Paz amb una confiança immensa en la capacitat de la societat civil per fer canvis.

Nou episodi: Travelling Series

BUENOS AIRES

El 29 de juny arriba a CaixaForum+ el setè episodi del pòdcast Travelling Series, que està dedicat a Buenos Aires, la capital d’Argentina. Travelling Series éel primer pòdcast que uneix sèries i viatges, i l’1 de juny la plataforma va estrenar una nova temporada que té com a subtítol Grans ciutats. Des de llavors, deu episodis inèdits estan aterrant setmanalment a CaixaForum+, cadascun dedicat a una de las grans ciutats del món: Sydney, Tòquio, San Francisco, París, Roma, Johannesburg, Buenos Aires, Londres, Pequín i Nova York.

El pòdcast, un projecte original de Serielizados, està presentat i dirigit per Lorenzo Mejino, que es descriu a si mateix com «un animal viatger i el més gran expert en sèries remotes, però imprescindibles per entendre la cultura i la gent de cada lloc». Mejino viatja als indrets més extrems, estranys i increïbles del planeta a través de les sèries que els representen millor.

Ja estan disponibles a la plataforma els sis primers episodis d’aquesta nova temporada de Travelling Series, dedicats a Sydney, Tòquio, San Francisco, París, Roma i Johannesburg. A CaixaForum+ també es pot gaudir ja de la «Selecció Travelling Series», una recopilació dels 50 millors episodis ja publicats prèviament tant a Serielizados com en altres plataformes. Des de l’1 de juny estan disponibles els primers 15 episodis d’aquesta selecció, i cada setmana se n’estrenaran 5 més.