Documental original: Sleep No More.

CaixaForum+ estrena aquesta setmana un documental original sobre el procés creatiu de Jaume Plensa per a l’òpera Macbeth, de Verdi

05.06.23

La música inunda la plataforma amb l’estrena del documental Sleep No More i de tres noves òperes. També hi haurà disponibles nous capítols de la sèrie Otra ronda i del pòdcast Travelling Series.

Documental original: Sleep No More

CaixaForum+ estrena el 9 de juny Sleep No More, una producció original de la plataforma en col·laboració amb el Gran Teatre del Liceu. En aquest llargmetratge documental, dirigit per Pedro Ballesteros, es descobreix el procés creatiu de l’artista Jaume Plensa, que assumeix per primera vegada la direcció escènica d’una òpera, Macbeth, de Verdi, que es va estrenar fa alguns mesos al Gran Teatre del Liceu sota la magistral direcció musical de Josep Pons.

Sleep No More documenta com Plensa imagina l’òpera, com s’emociona, com treballa i com viu aquest procés durant nou mesos. La pel·lícula s’endinsa en els assajos amb cantants, músics i ballarins, ens descobreix com va prenent forma l’escenografia i el vestuari, i acaba amb l’estrena al Gran Teatre del Liceu.

Noves òperes a CaixaForum+

CaixaForum+ incorpora tres noves òperes al canal medici.tv, un espai de la plataforma destinat als amants de la música.

Les tres noves òperes que s’afegiran el 8 de juny a aquest canal melòman de CaixaForum+ són:

Hippolyte et Aricie, de Jean-Philippe Rameau. Sir Simon Rattle dirigeix l’Orquestra Barroca de Friburg i el Cor de l´Òpera Estatal de Berlín. L’escenografia, el disseny de vestuari i el disseny d’il·luminació són a càrrec de l’artista Olafur Eliasson.

Werther, de Jules Massenet. Michel Plasson dirigeix l’Orquestra de l’Òpera Nacional de París, amb Jonas Kaufmann i Sophie Koch.

Elektra, de Richard Strauss. Kent Nagano dirigeix l’Orquestra Filharmònica Estatal d’Hamburg i el Cor de l’Òpera Estatal d’Hamburg.

Nou episodi: Otra ronda

Ausias Pérez, Cachetejack i Luce

El 8 de juny arriba a la plataforma el tercer episodi d’Otra ronda, una sèrie documental original de CaixaForum+ en què innovadors i influents creadors contemporanis (artistes, dissenyadors, fotògrafs, músics) es troben per conversar sobre universos creatius, inquietuds i interessos amb un to còmplice que permet, també, conèixer les trajectòries de cadascun d’ells. El taller, un bar, un parc, la pròpia casa: aquests són alguns dels espais que recorre Otra ronda.

El tercer episodi d’aquesta sèrie documental de producció pròpia està protagonitzat per quatre creadors establerts a València: el dissenyador gràfic Ausias Pérez, que ha col·laborat amb artistes com Nathy Peluso o Rosalía, el duet d’il·lustradores i dissenyadores Cachetejack i l’artista urbà i grafiter Luce.

Ja estan disponibles a la plataforma els dos primers episodis de Otra ronda, que recullen la trobada entre els artistes Eugenio Merino, Miss Beige i Sr. García a Madrid, i entre els il·lustradors Ricardo Cavolo, Chamo San i Amaia Arrazola a Barcelona. Els dos episodis restants s’estrenaran a CaixaForum+ un per setmana.

Nou episodi: Travelling Series

PARÍS

El 8 de juny arriba a CaixaForum+ el quart episodi del pòdcast Travelling Series, que està dedicat a ParísTravelling Series és el primer pòdcast que uneix sèries i viatges i, des de l’1 de juny, la plataforma acull una nova temporada que té com a subtítol Grans ciutatsDeu episodis inèdits aniran aterrant setmanalment a la plataforma, cadascun dedicat a una de les grans ciutats del món: Londres, Nova York, París, Pequín, Roma, Buenos Aires, Johannesburg, San Francisco, Sydney i Tòquio.

El pòdcast, un projecte original de Serielizados, està presentat i dirigit per Lorenzo Mejino, que es descriu a si mateix com «un animal viatger i el més gran expert en sèries remotes, però imprescindibles per entendre la cultura i la gent de cada lloc». Mejino viatja als indrets més extrems, estranys i increïbles del planeta a través de les sèries que els representen millor.

Ja estan disponibles a la plataforma els tres primers episodis d’aquesta nova temporada de Travelling Series, dedicats a Sydney, Tòquio i San Francisco. A CaixaForum+ també es pot gaudir ja de la «Selecció Travelling Series», una recopilació dels 50 millors episodis ja publicats prèviament tant a Serielizados com en altres plataformes. Des de l’1 de juny hi ha disponibles els 15 primers episodis d’aquesta selecció, i cada setmana se n’estrenaran 5 més.