Nou documental de producció pròpia: Retratar l’invisible. Equip i processos darrere d’una exposició.
Nuevo documental de producción propia: Retratar lo invisible. Equipo y procesos detrás de una exposición.

CaixaForum+ descobreix una exposició de portes endins en un documental inèdit

15.05.23

També arriben a la plataforma la pel·lícula Men at Lunch, que desvela els secrets d’una fotografia icònica, i «Descobrint el cant», una nova sèrie documental sobre el poder de la veu.

Retratar l’invisible. Equip i processos darrere d’una exposició

Estrena del documental, el Dia Internacional dels Museus

CaixaForum+ se suma a la celebració del Dia Internacional dels Museus estrenant el 18 de maig un nou documental de producció pròpia: Retratar l’invisible. Equip i processos darrere d’una exposició.

El mes de febrer passat, i en col·laboració amb el Museo Nacional del Prado, la Fundació ”la Caixa” va inaugurar a CaixaForum Barcelona l’exposició XIX. El segle del retrat. Col·leccions del Museo del Prado. Per primer cop, el Museo del Prado va permetre que un equip de filmació en documentés tot el procés i n’entrevistés els responsables principals: comissari de l’exposició, coordinadores, restauradores i dissenyador de l’espai.

Retratar l’invisible. Equip i processos darrere d’una exposició (2023) és el resultat d’aquesta filmació. Una producció pròpia de CaixaForum+ que té com a objectiu mostrar el procés de muntatge d’una exposició i destacar la gran feina que hi ha al darrere.

Aquest documental de creació, dirigit per Xavi Segura, posa el focus a visibilitzar les tasques i els equips implicats, i permet als espectadors treure el cap a un món al qual el gran públic generalment no té accés: el transport de les obres, el muntatge a la sala i tots els treballs duts a terme per culminar amb la inauguració de l’exposició. Les converses amb els seus protagonistes ens parlen de la gènesi del projecte i de les decisions importants que s’han pres per organitzar el contingut per sales.

Men at Lunch

Documental. Estrena el 18 de maig

El guardonat documental Men at Lunch narra la història que s’amaga darrere d’una de les fotografies més icòniques de tots els temps: Dinar dalt d’un gratacel, Nova York, 1932. El país està enfonsat en la Gran Depressió, el boom d’immigrants italians, irlandesos i jueus de la dècada anterior ha provocat una expansió urbana sense precedents, i en mig d’una tardor inusualment càlida, els obrers de l’acer arrisquen les seves vides construint gratacels als carrers de Manhattan.

A Men at Lunch, el director Seán Ó Cualáin desgrana el misteri d’aquesta emblemàtica fotografia presa durant la construcció de l’edifici GE, en la qual onze obrers dinen despreocupadament sobre una biga d’acer. En part homenatge, en part investigació, Men at Lunch descobreix la reveladora història d’una icona americana, d’una cursa sense precedents cap al cel i dels treballadors immigrants que van construir Nueva York.

Durant vuitanta anys, la identitat dels onze homes i del fotògraf que els va immortalitzar va ser un misteri: les seves històries, perdudes en el temps, subsumides per la fama de la mateixa imatge. Però a principis del segle xxi, la fotografia va començar finalment a revelar alguns dels seus secrets. Men at Lunch s’estrena el 18 de maig a CaixaForum+.

«Descobrint el cant»

Nova sèrie documental. Estrena el 18 de maig

Sabries diferenciar una ària d’un lied? Com s’exercita la veu? En què consisteix la cançó popular?

La nova sèrie documental «Descobrint el cant» ens permetrà descobrir els misteris de la veu a través de l’alumnat i el professorat de la Càtedra de Cant «Alfredo Kraus» Fundación Ramón Areces de l’Escuela Superior de Música Reina Sofía.

En els onze primeres episodis de la sèrie, alumnes i professors ens aproparan a l’univers del cant i ens ajudaran a descobrir les peculiaritats de l’òpera, la sarsuela, el lied i la cançó francesa, com també la tècnica de la vocalització o el paper fonamental del pianista acompanyant. Els set episodis restants consisteixen en una selecció d’obres interpretades per diferents alumnes, que il·lustren els conceptes i els gèneres explicats. Estrena a la plataforma el 18 de maig.