A les peces s'estableix un diàleg fèrtil entre els músics i destacades figures d'altres disciplines.
En las piezas se establece un diálogo fértil entre los músicos y destacadas figuras de otras disciplinas.

CaixaForum+ estrena un nou canal en col·laboració amb L’Auditori

13.03.23

També destaca el recital poètic La bellesa del marit, protagonitzat per Aitana Sánchez-Gijón, a partir de l’obra d’Anne Carson.

Nou canal: L’Auditori

Quatre grans concerts i estrena de nous episodis d’Offstage

El 16 de març, CaixaForum+ incorpora un nou canal a la seva oferta gràcies a la col·laboració amb L’Auditori de Barcelona. Per a la seva sortida, aquest nou canal inclou quatre grans concerts i l’estrena de nous episodis de la sèrie «Offstage», que ens fa conèixer els músics més enllà de l’escenari.

La sèrie «Offstage» està creada per L’Auditori de Barcelona i vol donar a conèixer les facetes més personals i les inquietuds artístiques dels creadors més estimulants del panorama actual. En les peces s’estableix un fèrtil diàleg entre els músics i figures destacades d’altres disciplines, com ara la cultura, l’art o l’esport. Els episodis inèdits que estrena el nou canal aquesta setmana estan protagonitzats per:

Anja Bihlmaier (directora d’orquestra) i Laia Palau (excapitana de la selecció espanyola de bàsquet)

Xavier Sabata (contratenor) i Daniel Riera (fotògraf de moda)

Quartet Casals (quartet de corda) i Jaume Plensa (artista plàstic i escultor que recentment ha dirigit i estrenat l’òpera Macbeth, de Verdi, al Liceu)

Antonio Ruz (coreògraf) i Cesc Casadesús (coreògraf, ballarí i director del Festival GREC)

El canal incorpora també quatre grans concerts que han tingut lloc en les últimes temporades d’aquesta institució musical:

L’òpera Amadigi di Gaula (1715), de Händel, amb Núria Rial i Xavier Sabata, dirigits per Dani Espasa.

MAP & Symphonic Band: MAP, el supergrup de jazz que formen el pianista Marco Mezquida, el saxofonista Ernesto Aurignac i el bateria Ramon Prats (sense cap mena de dubte, una de les formacions més interessants del panorama jazzístic estatal), s’uneix a la Banda Municipal de Barcelona per donar una nova dimensió al seu repertori.

Haydn-Zemlinsky-Magrané: Kazushi Ono dirigeix l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya en un concert el repertori del qual inclou la Simfonia n.º 49 (1768) de Haydn (coneguda com «La passione»); Lyrische Symphony (Simfonia lírica), op. 18 (1922-1923), d’Alexander Zemlinsky i Obreda (2020), de Joan Magrané.

Brahms-Oliu-Haydn: Juanjo Mena dirigeix l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya en un concert amb un repertori que inclou la Simfonia n. 3 de Brahms («Frei aber Froh», 1883); la Simfonia n. 44 de Haydn («Trauer», 1772) i l’estrena absoluta d’In luce Praesentis (A la llum del present, 2021), del barceloní Miquel Oliu.

Recital poètic: La bellesa del marit

Dos prestigiosos intèrprets del cinema i el teatre espanyols, Aitana Sánchez-Gijón (Madres paralelas) i José Luis García-Pérez (Cachorro), protagonitzen este recital poètic multidisciplinari a partir d’una de les obres més característiques de la canadenca Anne Carson, Premi Princesa d’Astúries de les Lletres 2020. La belleza del marido. Un ensayo narrativo en 29 tangos (2019), la primera obra publicada a Espanya de l’autora, constitueix una crònica inclassificable de la descomposició d’un matrimoni.

En aquest recital, creat per la Fundació Princesa d’Astúries i amb una posada en escena a càrrec de Francisco Pardo, la poesia de Carson es fusiona amb projeccions visuals i música de tango interpretada en directe pel bandoneonista Nicolás Córdoba.

Mestres del periodisme: José María Carrascal

José María Carrascal és el protagonista del nou episodi del pòdcast Mestres del periodisme, que s’estrena el dilluns 13 de març. José María Carrascal és periodista i escriptor de més de vint llibres, entre d’altres Groovy (1972), amb el qual va guanyar el prestigiós Premio Nadal.

Carrascal va iniciar la seva carrera periodística a finals dels cinquanta com a corresponsal, primer a Alemanya (per als diaris Pueblo i ABC) i més tard a Nova York (per a Pueblo, ABC i la cadena de televisió Antena 3). Carrascal es va convertir en un rostre popular a l’Espanya de principis dels noranta en presentar l’informatiu d’Antena 3 durant gairebé una dècada. Des de finals dels noranta, va anar deixant a poc a poc la televisió per dedicar-se sobretot a la premsa escrita, en mitjans com ABC o La Razón. La seva dilatava trajectòria professional li ha valgut diversos guardons com el Premio Antena de Oro de televisió i, el 2021, el Premio Luca de Tena.

El pòdcast Mestres del periodisme recull les experiències i vivències de grans figures d’aquesta professió. La Asociación de la Prensa de Madrid, que produeix el pòdcast, vol preservar amb aquest projecte estratègic la memòria del periodisme a través dels seus protagonistes i exalçar l’orgull de ser periodista.

José María Carrascal s’afegeix a una llista d’episodis entre els quals destaquen també mestres de la ràdio i la premsa escrita com Iñaki Gabilondo, Victoria Prego, Luis del Olmo i Juan Luis Cebrián.