Febrer és el mes d’Agnès Varda a CaixaForum+.
Febrero es el mes de Agnès Varda en CaixaForum+.

Febrer és el mes d’Agnès Varda a CaixaForum+ amb Cleo de 5 a 7 i Varda per Agnès

30.01.23

El podcast 'Mestres del periodisme', amb entrevistes a grans figures de la professió, estrena un nou episodi aquest dilluns 30 de gener a CaixaForum+.

FEBRER, EL MES D'AGNÈS VARDA

En col·laboració amb el Barcelona Film Fest i A Contracorriente Films, cada mes estarà dedicat a un director fonamental de la història del cinema i es podrà veure un documental sobre la seva trajectòria juntament amb una de les pel·lícules més destacades. Aquest mes posem a la vostra disposició 'Cleo de 5 a 7' i 'Varda per Agnès'. Tots dos estaran disponibles a la plataforma de l'1 al 28 de febrer.

CLEO DE 5 A 7

Cleo, una jove cantant, va a un hospital perquè li facin una biòpsia. Esperant els resultats de la prova mèdica, deambula durant dues hores pels carrers de París. En el seu camí es creua amb amics i desconeguts, com un soldat a punt de marxar cap a Argèlia. Mentre parlen i caminen, Cleo s'encara amb al seu propi egoisme, trobant la pau i obrint els ulls al món.

Direcció: Agnès Varda - França, Itàlia, 1962

VARDA PER AGNÈSUna pel·lícula documental única i impredictible d’una narradora fascinant. Agnès Varda fa llum sobre la seva experiència com a directora i aporta una visió personal del que ella anomenava “escriptura de cinema”. Passió i saviesa en tota una lliçó de vida. Una excel·lent carta de presentació per a tots els nous espectadors i un meravellós regal de comiat per a tots els cinèfils que ja coneixen la seva obra.Direcció: Agnès Varda - França, 2019

MESTRES DEL PERIODISME

El nou podcast 'Mestres del Periodisme' recull les experiències i les vivències de grans figures d'aquesta professió. L'Asociación de la Prensa de Madrid, que produeix el podcast, vol amb aquest projecte estratègic preservar la memòria del periodisme a través dels seus protagonistes i exalçar l'orgull de ser periodista.La primera temporada compta amb entrevistes com les d'Iñaki Gabilondo, Luis María Anson i Luis del Olmo, que ja estan disponibles a CaixaForum+. Aquest dilluns 30 de gener s'estrena un nou episodi dedicat a Carmen Sarmiento, i els capítols restants de la temporada s'aniran estrenant a raó d'un de nou cada dues setmanes i estaran dedicats als mestres Victoria Prego, Juan Luis Cebrián, Fernando Ónega, Pura Ramos, Luis Ángel de la Viuda i José María Carrascal.

TRÍPTIKO

'Tríptiko. Una visió inspirada pel Bosch' és el suport d'un espectacle audiovisual en què algunes de les obres capitals del Bosch que acull el Museo Nacional del Prado "cobren vida", de manera que representen un viatge al món oníric plasmat pel pintor holandès . Aquest curtmetratge documental, a càrrec de la Fundació Princesa d'Astúries i que es va estrenar a l'edició de 2019 dels seus guardons, estarà disponible al canal que la institució té a CaixaForum+ des de dijous 2 de febrer.