© David Campos. Fundació ”la Caixa”

3 maig de 2024

Lleida11:00Presencial

Roda de premsa: exposició «Còmic. Somnis i història» a CaixaForum Lleida

CaixaForum Lleida | Av. de Blondel, 3

Afegir-ho als meus esdeveniments

Còmic. Somnis i història reuneix originals de les millors vinyetes del món occidental i subratlla la doble condició del còmic com a eina de reflexió sobre el present i el futur, i com a poderós mitjà de creació de realitats paral·leles i universos imaginaris.

El públic gaudirà de més d’un centenar de peces, entre les quals destaquen desenes de pàgines originals dels dibuixants més cèlebres, en un muntatge que presenta una sorprenent escenografia. La mostra repassa tota la història del gènere des dels seus inicis fins avui, amb una atenció especial a l’evolució del còmic a Espanya.

L’exposició reuneix obres mestres de la història del còmic d’autors com Richard Felton Outcault, Winsor McCay, Milton Caniff, Hergé, Claire Bretécher, Alex Raymond, Will Eisner, Frank Miller, John Romita, Jack Kirby, Alan Moore, Moebius, Hugo Pratt, Quino, Francisco Ibáñez, Laura Pérez Vernetti, Purita Campos, Juanjo Guarnido, Goscinny iUderzo, Alberto Breccia, Enki Bilal o Robert Crumb.

• Concepció i producció: Fundació ”la Caixa”
  • Comissariat: Bernard Mahé i l'equip de 9e Art Références, París
  • Assessorament: Vicent Sanchis i Iván Pintor

Assistents a la roda de premsa:

• Isabel Salgado, directora de l'Àrea d'Exposicions i Col·lecció de la Fundació ”la Caixa”