Retall de foto de Luis García-Berlanga, presa per Oriol Maspons i Julio Ubiña.
Retall de foto de Luis García-Berlanga, presa per Oriol Maspons i Julio Ubiña.© Arxiu Fotogràfic Oriol Maspons, VEGAP, València, 2024

Interior Berlanga. Cinema, vida i humor

Vàries ciutats

03.09.24

Interior Berlanga. Cinema, vida i humor proposa un recorregut per la trajectòria del cineasta Luis García-Berlanga a partir de projeccions, objectes i documents del seu arxiu personal, molts dels quals inèdits fins avui.

L’exposició reuneix més de 300 peces originals amb una escenografia esmeradament cinematogràfica que convida als espectadors a descobrir les múltiples facetes d’un creador fonamental del segle XX a Europa. Concebuda com un pla seqüència amb un fil narratiu a l’estil del seu cinema, l’exposició descobreix històries desconegudes i emocionants sobre la vida i l’obra de Berlanga, un dels cineastes espanyols més internacionals i autor d’un relat humorístic i crític de l’Espanya de la segona meitat del segle XX.

La mostra farà conèixer gran part del llegat del director de Bienvenido, Mister Marshall gràcies al treball de catalogació, digitalització i estudi de l’arxiu personal, tasca que la Fundació ”la Caixa” ha dut a terme amb la Filmoteca Española, institució dependent del Ministeri de Cultura encarregada de custodiar l’arxiu després de la seva adquisició per part de l’Estat.

El contingut, en gran part inèdit, s’exposa per primera vegada a Interior Berlanga a través d’una posada en escena de pel·lícula. El recorregut s’iniciarà amb el més íntim del cineasta (casa seva, la família, les seves referències) i continuarà amb la seva visió satírica de la història d’Espanya, abans d’endinsar-se en les característiques i els múltiples matisos del seu cinema. Els últims espais de l’exposició es dedicaran al llegat de Berlanga, l’impacte de la seva obra i l’empremta que ens ha deixat la seva manera particular de veure el món.

• Concepció i producció: Fundació ”la Caixa”
  • Comissariat i assessoria: Bernardo Sánchez, escriptor, doctor en  Filologia Hispànica, dramaturg i guionista, i Marisol Carnicero, productora de cine, teatre i televisió
  • Assessorament i realització audiovisual: José Luis García-Berlanga
  • Disseny expositiu: Carles Berga, escenògraf i dissenyador d’espais