Retrat de Luis García-Berlanga.© Arxiu Fotogràfic Oriol Maspons, VEGAP, València, 2024

29 febrer de 2024

València11:00Presencial

Roda de premsa: estrena de l'exposició «Interior Berlanga» a CaixaForum València

CaixaForum Valencia | c/ d'Eduardo Primo Yúfera, 1A (Ciutat de les Arts i les Ciències)

Afegir-ho als meus esdeveniments

L'exposició Interior Berlanga proposa un retrat íntim i complet de Luis García-Berlanga: dels estereotips a la realitat, del més mediàtic al desconegut. Concebuda com un pla seqüència amb un fil narratiu a l’estil del seu cinema, l’exposició descobrirà històries desconegudes i emocionants sobre la vida i l’obra de Berlanga, un dels cineastes espanyols més internacionals i autor d’un relat humorístic i crític de l’Espanya de la segona meitat del segle XX.

La mostra farà conèixer gran part del llegat del director de Bienvenido, Mister Marshall gràcies al treball de catalogació, digitalització i estudi de l’arxiu personal, tasca que la Fundació ”la Caixa” està duent a terme juntament amb la Filmoteca Española, institució dependent del Ministeri de Cultura i Esport encarregada de custodiar l’arxiu després de la seva adquisició per part de l’Estat.

El contingut, en gran part inèdit, s’exposarà per primera vegada a Interior Berlanga a través d’una posada en escena de pel·lícula. El recorregut s’iniciarà amb el més íntim del cineasta (casa seva, la família, les seves referències) i continuarà amb la seva visió satírica de la història d’Espanya, abans d’endinsar-se en les característiques i els múltiples matisos del seu cinema. Els últims espais de l’exposició es dedicaran al llegat de Berlanga, l’impacte de la seva obra i l’empremta que ens ha deixat la seva manera particular de veure el món.

• Concepció i producció: Fundació ”la Caixa” amb la col·laboració de la Filmoteca Española (Ministeri de Cultura i Esport)
Última actualització: 28 febrer 2024 | 13:41