Exposició Top Secret. Cinema i espionatge a CaixaForum Madrid.
Exposició Top Secret. Cinema i espionatge a CaixaForum.© Fundació "la Caixa"

1 març de 2024

Barcelona19:00Presencial

La Nit Top Secret de CaixaForum Barcelona desvela els secrets més ocults de l’univers dels espies

Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8

Afegir-ho als meus esdeveniments

La Fundació ”la Caixa” presenta a CaixaForum Barcelona la Nit Top Secret, una activitat temàtica dedicada al món de l’espionatge i a l’estreta relació que té amb el cinema. És un complement ideal per a l’exposició Top Secret. Cinema i espionatge, que es podrà visitar al centre cultural fins al 17 de març.

La iniciativa s’ha creat especialment perquè els visitants puguin gaudir d’una proposta lúdica i dinàmica que gira al voltant del món de l’espionatge i que inclou dos espectacles musicals, un escape room, una degustació de tapes, xerrades inspiradores, un espai de lectura amb dos experts del món literari de l’espionatge i, fins i tot, un joc de preguntes i respostes amb anècdotes i curiositats sobre aquest univers. Tot això, amb l’objectiu d’acostar el món apassionant de l’espionatge i el cinema al públic de CaixaForum Barcelona.

Descobrir els referents literaris i cinematogràfics

Les persones que visitin CaixaForum Barcelona l’1 de març a partir de les 19 h podran gaudir d’un espai de lectura i consulta que ofereix una selecció de novel·les clàssiques del gènere d’espies feta per l’escriptor Carlos Zanón i complementada amb els còmics d’espies recomanats per l’experta en novel·la gràfica Mery Cuesta.

I de la lectura passem a gaudir de tres microxerrades de deu minuts al voltant de la temàtica dels espies: «El secret», sota el guiatge de l’escriptora i guionista Laura Ferrero; «Sèries d’espies», a càrrec del periodista Juan Carlos Galindo, i «Autoparòdia», impartida per Noel Ceballos, periodista i escriptor especialitzat en cultura pop. Com a banda sonora d’aquesta activitat tindrem l’elegant repertori de Laura Fisas & Co, amb colors de jazz, swing, blues, funk i bossa nova des d’una perspectiva moderna i amb un segell personal. Es tracta d’una actuació que forma part del programa Microconcerts, concerts breus de format petit a càrrec dels grups seleccionats en la convocatòria per a actuacions musicals de CaixaForum.

Un concert de pel·lícula i una cita gastronòmica

El món de l’espionatge també estarà representat en aquesta cita a través de la cultura culinària. Per això, el cafè restaurant de CaixaForum Barcelona oferirà una degustació de tapes inspirades en el cinema d’espionatge. A més, els assistents podran gaudir d’un dry martini al més pur estil James Bond.

I després d’aquest dry martini, els visitants es podran acostar a l’Auditori per gaudir de l’actuació del quintet de vent metall Spanish Brass, Premi Nacional de Música 2020 en la modalitat d’interpretació. Per a l’ocasió, aquesta banda farà un recorregut musical pel món del cinema i de l’espionatge. Els fans d’aquest univers musical escoltaran els temes més coneguts de les pel·lícules d’espies de referència a través de les seves bandes sonores: títols protagonitzats per James Bond, l’agent 007, o dirigits pel mestre Alfred Hitchcock. Aquest concert de pel·lícula ens endinsarà en les relacions entre el cinema i els espies a través de les músiques més icòniques de les nostres pel·lícules preferides.

Desarticular una bomba i demostrar els teus coneixements

Per als més aventurers, CaixaForum Barcelona oferirà en aquesta interessant vetllada l’escape room «El misteri de la doctora Maelstrom», que desafiarà l’enginy dels participants. A mesura que avanci el rellotge, augmentarà la tensió per desarticular una bomba. Aquesta activitat original es desenvoluparà amb actors, proves interactives i una tauleta amb altaveu que es posarà a disposició de cada grup.

En aquesta mateixa línia de jocs per a tots els públics, la Nit Top Secret també oferirà un spy quiz o joc de preguntes i respostes sobre l’univers de l’espionatge i del cinema amb el qual els participants es divertiran aprenent anècdotes i curiositats guiats per un presentador expert. Es tracta d’una activitat en directe formada per grups que hauran de respondre preguntes divertides. Per participar-hi, els interessats només necessitaran un telèfon mòbil o una tauleta, i sobretot moltes ganes de passar-s’ho bé. Amb aquesta activitat es proposa una manera lúdica d’explorar l’imaginari col·lectiu extens que ens ha llegat el gènere dels espies.

El complement ideal per visitar l’exposició

La Nit Top Secret arriba a CaixaForum Barcelona com a complement ideal de l’exposició Top Secret. Cinema i espionatge, que explora les relacions entre el cinema i l’espionatge, entre la ficció i els fets històrics, entre els elements d’atrezzo i la tecnologia utilitzada pels espies des de Mata Hari fins a Carrie Mathison i Malotru, passant per James Bond o Edward Snowden. Amb motiu d’aquesta vetllada temàtica, els visitants que s’acostin al centre cultural tindran entrada lliure a l’exposició de 19 a 22.30 h.

Seguint un recorregut cronològic i temàtic, aquesta exhibició presenta prop de 300 peces entre dispositius electrònics i vestuari de cinema, artefactes històrics, documents d’arxiu, fotografies, dibuixos, pintures, cartells, instal·lacions artístiques i fragments de pel·lícules procedents tant dels fons de la col·lecció de la Cinémathèque Française com d’altres museus, arxius i col·leccions particulars. La mostra està produïda per la Fundació ”la Caixa” en col·laboració amb la Cinémathèque Française i es podrà visitar a CaixaForum Barcelona fins al 17 de març de 2024.

Última actualització: 14 març 2024 | 09:57