Façana de CaixaForum Palma.
Façana de CaixaForum Palma.© Fundació ”la Caixa”

Zuloaga i Anglada-Camarasa: dues formes de plasmar la modernitat

Palma

05.09.24

Zuloaga i Anglada-Camarasa: dues visions de la modernitat posa en context l’amistat de dos dels pintors més importants del Modernisme.

El pintor basc Ignacio Zuloaga i el català Hermen Anglada-Camarasa es van conèixer al’Exposició Universal de París de 1900, on tots dos exhibien la seva obra. Van construir una amistat a partir de trobades i cartes, i és en aquestes cartes on intercanviaven opinions, consells i es consultaven sobre qüestions sentimentals, professionals i artístiques.

A través d’obres de Zuloaga i d’Anglada-Camarasa, aquesta mostra permet observar els nexes i distincions entre ambdós pintors. Tots dos van recrear en els seus quadres els temes que tan bé es venien en el París de l’època, com ara gitanes, majas i paisatges, i van tenir una forta influència de l’impressionisme i postimpressionisme. I, tot i això, són evidents també les diferències entre els seus llenguatges artístics i enfocaments: mentre que Anglada-Camarasa tenia cap a un estil més lluminós, decoratiu i orientalista, Zuloaga s’inclinava cap a un enfocament més ombrívol, realista i detallat.

Aquesta exposició constitueix un recorregut per l’art, la vida i l’amistat de dos dels pintorsmés importants i representatius del Modernisme, que ara ens ajuda a entendre millor la sevaobra i les seves visions complementàries sobre el procés creatiu i el món de l’art.

• Organització i producció: Fundació ”la Caixa” en col·laboració amb la Fundació Zuloaga