Hermen Anglada-Camarasa. Columna florida. 1940-1945 Oli sobre tela.
Hermen Anglada-Camarasa. Columna florida. 1940-1945 Oli sobre tela. © Col·lecció Anglada-Camarasa - Fundació “la Caixa”

El jardí d’Anglada-Camarasa

Palma

05.09.24

Un passeig que recrea el jardí de l’artista a la seva casa de Port de Pollença, on va cultivar la passió per les flors i la natura

El jardí d’Anglada-Camarasa recrea l’interès de l’artista pels elements florals amb una exposició que es podria considerar un passeig pels jardins de la seva finca El Pinaret de Port de Pollença, que va enjardinar i on va plantar, fins i tot, flors exòtiques d’altres països.

A través d’una selecció d’olis, dibuixos, fotografies, estampes, llibres i indumentària, la mostra convida a descobrir la passió d’Anglada-Camarasa per les flors, que va estudiar en profunditat amb notes i dibuixos de caràcter científic. Estructurada en tres àmbits temàtics, l’exposició traça l’interès creixent de l’artista pels elements florals: «Escenaris florals», «Complements de la identitat» i «De fons a figura».

El recorregut s’acompanya d’uns dispositius de mediació que aporten una aproximació a la flor des del punt de vista de la botànica, perspectiva que enriqueix la comprensió dels diferents papers que Anglada-Camarasa va assignar a les flors i del seu vincle amb les etapes vitals i pictòriques de l’artista. La mostra proposa llegir la flor des de múltiples dimensions per entendre el tractament que Anglada-Camarasa va fer d’aquest element natural.

• Comissariat: Arola Valls, comissària, i Sílvia Pizarro, assessora de l’exposició i neta de l’artista
  • Organització: Exposició produïda per la Fundació ”la Caixa”