El president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, i l’alcaldessa de L’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, han presentat un acord per reconvertir un magatzem de l’Hospitalet en un nou centre cultural anomenat ArtStudio CaixaForum.
El presidente de la Fundación ”la Caixa”, Isidro Fainé, y la alcaldesa de L’Hospitalet, Núria Marín, han presentado un acuerdo para reconvertir un almacén de L’Hospitalet en un nuevo centro cultural llamado ArtStudio CaixaForum.

La Fundació ”la Caixa” crea ArtStudio CaixaForum per acollir la principal col·lecció privada d’Europa

L'Hospitalet de Llobregat

21.12.23

La Fundació ”la Caixa” presenta el projecte de reforma i ampliació d’un magatzem per convertir-lo en la Col·lecció ArtStudio CaixaForum, centre que reunirà i dinamitzarà el conjunt d’obres de la Col·lecció d’Art Contemporani de la Fundació ”la Caixa”, constituïda per 1.069 obres de 445 artistes.

L’edifici, que tindrà una superfície de 10.000 metres quadrats i comportarà una inversió de 12 milions d’euros, estarà situat al Districte Cultural de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), una nova àrea que la ciutat vol convertir en pol cultural destinat al teixit creatiu.

El nou ArtStudio CaixaForum està concebut com a centre de referència estatal per a la recerca i la conservació d’obres d’art, a més de ser un think tank amb la missió de permetre la trobada de professionals de l’art, la cultura i el pensament de l’àmbit nacional i internacional.