La directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, i la conservadora científica de la Fundació ”la Caixa”, Anna Vila, conversen a CaixaForum Barcelona sobre el projecte de restauració en viu de l’obra Tapís.
La directora general adjunta de la Fundación ”la Caixa”, Elisa Durán, y la conservadora científica de la Fundación ”la Caixa”, Anna Vila, conversan en CaixaForum Barcelona sobre el proyecto de restauración en vivo de la obra Tapiz.

La Fundació ”la Caixa” exposa per primera vegada en quatre dècades el seu tapís de Miró per restaurar-lo a la vista del públic

28.03.22

CaixaForum Barcelona exposarà durant dos mesos el tapís que Joan Miró i l’artista tèxtil Josep Royo van crear per a ”la Caixa” el 1980. Serà la primera oportunitat pel gran públic en gairebé 40 anys de contemplar aquesta obra, un dels set tapissos monumentals que va fer Miró, i la primera vegada que se’n veu també el revers.

Sota el títol de L’estrella de Miró, el projecte proposa que el públic pugui veure en viu la restauració d’aquesta obra emblemàtica i conèixer així el seu procés de creació, la importància de l’art tèxtil en la trajectòria de Miró i els processos de conservació i restauració d’una obra d’art.

A finals dels setanta, la llavors anomenada Caixa de Pensions per a la Vellesa i d’Estalvis de Catalunya i Balears va decidir renovar la imatge de l’entitat i Joan Miró va ser l’escollit per fer-ho. L’encàrrec es va convertir en aquesta obra de grans dimensions, que es va exposar al Museu de la Ciència (avui, CosmoCaixa) fins al 1984, any en què es va traslladar al vestíbul de la seu central de l’entitat, on només els seus treballadors i visitants l'han pogut apreciar aquests últims 38 anys.

Última actualització: 27 febrer 2024 | 19:06