El vestit Kinematics és una de les peces més emblemàtiques de la mostra Print3D. Reimprimir la realitat.© Fundació "la Caixa"

Print3D. Reimprimir la realitat

Lleida

03.09.24

Mitjançant peces realitzades amb impressores 3D, els visitants es podran acostar a les portes que ha obert aquesta tecnologia col·laborativa i versàtil en camps tan diversos com la medicina, l’arquitectura o la moda.

Per mitjà de l’exhibició de més de 200 peces creades amb impressores 3D, els visitants podran descobrir com funciona aquesta tecnologia econòmica i polivalent, els materials que utilitza i les propietats que tenen, i també les característiques principals que presenten, com ara la capacitat de personalitzar tota mena d’objectes.

Som davant d’una representació del present d’aquestes impressores, que ofereixen múltiples possibilitats en camps molt diversos, com ara la medicina, l’enginyeria, l’art o l’arquitectura, però som també davant d’un viatge al futur, que ens permet reflexionar sobre com aquesta tecnologia obre un món de possibilitats que abans eren totalment impensables.

Mobiliari de bany fet amb impressió 3D.
Mobiliari de bany fet amb impressió 3D.© Fundació "la Caixa"

L’exposició explora els motius pels quals es considera que la impressió 3D és capaç de canviar els nostres hàbits de consum i el nostre sistema productiu. Aquesta tecnologia podria ajudar a evolucionar d’una economia lineal a una producció a demanda i a passar de focus de fabricació mundial a impressions locals adaptades a les nostres necessitats. Una transformació que, amb tota seguretat, serà una motivació per reformular conceptes fonamentals com l’autoria, la producció o l’accessibilitat.

• Concepció i producció: Fundació ”la Caixa”
  • Assessoria científica: César García Sáez i Gianluca Pugliese