Imatge del túnel de caleidoscopis, una de les parts més atractives de l’exposició Miralls. Dins i fora de la realitat.© Fundació "la Caixa"

Miralls. Dins i fora de la realitat

10.09.24

Aquesta mostra constitueix un apropament al coneixement matemàtic i als fonaments de la llum en una mostra interactiva amb el mirall com a element museogràfic principal.

A través d’aquest element, de manera totalment interactiva, es fa patent l’important paper que tenen en diferents àmbits de la ciència, de la cultura i de la vida en general. Unint ciència, filosofia i art, la mostra aborda els secrets de la morfologia dels miralls i les lleis que regeixen el fenomen òptic conegut com a reflexió de la llum.

L’itinerari permet entendre de manera atractiva diferents fenòmens relacionats amb la física i les matemàtiques, aprendre com funciona la percepció i replantejar-se el món aplicant el mètode científic, i també conèixer els efectes i les particularitats dels miralls per comprendre els diferents fenòmens físics i matemàtics relacionats amb aquests objectes, que a més han constituït una part fonamental d’alguns descobriments científics rellevants.

Els visitants podran experimentar amb alguns dels efectes més sorprenents dels miralls plans, corbs o calidoscòpics i, en utilitzar-los, es plantejaran preguntes com la que marca la narrativa de l’exposició: la realitat és el que reflecteix un mirall?, o bé, on és la realitat, dins o fora del mirall?, i si podem veure alguna cosa…, això ho fa més real?

• Concepció i producció: Fundació ”la Caixa”
  • Assessorament: Museu de Matemàtiques de Catalunya i Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)