Retrat d'Eudald Carbonell,  paleoantropòleg.© Fundació "la Caixa"

28 febrer de 2024

Barcelona19:00Presencial

Conferència d’Eudald Carbonell sobre el futur de la humanitat

Museu de la Ciència CosmoCaixa | c/ Isaac Newton, 26

Afegir-ho als meus esdeveniments

A la xerrada Eudald Carbonell: humanitat i futur, dins del cicle Grans de la ciència, l’eminent paleoantropòleg Eudald Carbonell farà un recorregut per l’evolució de l’Homo sapiens subratllant-ne especialment certs punts clau, com ara la consciència crítica de l’espècie, la pèrdua de biodiversitat, la pressió de la superpoblació o les transformacions tecnològiques. Mitjançant una anàlisi de les adaptacions biològiques que caracteritzen la nostra espècie i de les complexitats culturals que ens distingeixen, mirarà de donar forma a l’esdevenir que ens espera.

El Dr. Carbonell aprofundirà en conceptes com la selecció natural, la diversitat genètica o l’ètica tecnològica per establir una visió més clara del nostre destí com a espècie. Així mateix, examinarem les implicacions científiques que hi ha darrere de la pressió demogràfica i la seva relació amb la sostenibilitat ambiental. Serà una oportunitat per explorar el futur a través de la lent de l’evolució.

Eudald Carbonell és doctor en Geologia del Quaternari per la Universitat Pierre et Marie Curie Paris VI i en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Catedràtic de Prehistòria per la Universitat Rovira i Virgili. Membre del capítol espanyol del Club de Roma i de l’Acadèmia de Ciències de Nova York. Premi Príncep d’Astúries el 1997. Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic l’any 2000. Premi Nacional de Cultura el 2009. Gran divulgador científic i autor de nombrosos articles, llibres i assajos. Codirector, patró fundador i vicepresident de la Fundació Atapuerca.

• Modera: Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista i professor d’Antropologia i Evolució Humana de la Universitat Oberta de Catalunya
  • Organització: Conferència organitzada en col·laboració amb la Fundación Atapuerca

La conferència es farà en català.

Última actualització: 29 febrer 2024 | 18:47