El paleontòleg Steve Brusatte.
El paleontòleg Steve Brusatte.© Steve Brusatte

24 octubre de 2024

Barcelona19:00Presencial

Steve Brusatte explica la relació evolutiva entre dinosaures i mamífers a CosmoCaixa

Museu de la Ciència CosmoCaixa | c/ Isaac Newton, 26

Afegir-ho als meus esdeveniments

Dins del cicle Grans de la CiènciaCosmoCaixa rep el prestigiós paleontòleg Steve Brusatte, que ens guiarà en un viatge de més de 325 milions d'anys, des dels primers mamífers que intenten sobreviure a l'ombra dels dinosaures fins a l'ésser humà actual.

Com a mamífers, els fòssils dels nostres avantpassats expliquen la rica història del nostre patrimoni prehistòric. Gràcies a l'avenç tecnològic i a fòssils recentment descoberts, Brusatte ens aportarà noves dades que ajudaran l'espectador a entendre millor l'evolució dels mamífers supervivents i descobrir els que s'han extingit: com els micromamífers, els mamífers que menjaven dinosaures, les balenes que caminaven o els mamuts llanuts.

La cita tendrá tindrà lloc el pròxim 24 d'octubre, a les 19 h i la conferència comptarà amb traducció simultània. En aquest viatge del passat al present, veurem quines espècies han sabut adaptar-se i evolucionar sobrevivint grans esdeveniments d'extincions massives fins arribar a les més de 6000 espècies de mamífers que hi ha actualment.

Apassionat dels dinosaures

Steve Brusatte és doctor en Ciències Ambientals i de la Terra per la Universitat de Columbia, Estats Units, i llicenciat en Ciències de la Terra i Paleobiologia per la Universitat de Bristol, Regne Unit. Actualment és professor de Paleontologia a la Universitat d'Edimburg. Ha descrit quinze noves espècies de fòssils, té més de cent deu publicacions científiques i n'ha escrit deu llibres.

Cicle sobre els grans noms de la ciència

Aquesta conferència forma part del cicle Grans de la ciència, amb el qual la Fundació ”la Caixa” acosta al públic el treball de figures eminents del món científic les contribucions i les troballes de les quals han marcat un abans i un després en el coneixement humà. Durant aquestes conferències, les persones que visitin el museu tindran l’oportunitat de submergir-se en els descobriments més transcendentals i apassionants de la ciència moderna sota el guiatge d’algunes de les personalitats més il·lustres de l’àmbit científic.

Es tracta d’una ocasió excepcional per aprofundir en les innovacions i les contribucions més notables dels últims anys, avenços amb els quals s’ha ampliat la comprensió de l’univers i del nostre planeta, dels elements i de la vida, dels processos evolutius o de qualsevol altra recerca científica que aporti llum sobre els enigmes més transcendentals de la ciència, tot plegat explicat en primera persona pels seus protagonistes.