Esquelet de l'impressionant mamut siberià que protagonitza l'exposició.
Esquelet de l'impressionant mamut siberià que protagonitza l'exposició.© Fundació "la Caixa"

Mamut. El gegant de l’edat de gel

Vàries ciutats

03.09.24

Els visitants podran observar un fòssil de mamut en molt bon estat de conservació, entre d’altres peces, mentre reflexionen sobre la extinció d’aquests animals icònics.

CaixaForum proposa un viatge a l’edat del gel a través d’aquesta exposició, que té com a peça estrella l’esquelet fossilitzat d’un mamut siberià de 6 metres de llarg i 3,5 metres d’alt. És impossible no admirar aquest exemplar, que ens farà traslladar-nos a l’època de les glaciacions per conèixer de prop com era el seu estil de vida i el seu hàbitat.

A través d’informació històrica i científica sobre aquest gènere, que va aparèixer a la Terra fa cinc milions d’anys i es va extingir fa una mica més de quatre mil·lennis, podrem conèixer com i on habitaven els mamuts, les diverses espècies que existien, com es relacionaven amb els humans i a quin ordre d’animals pertanyien aquests fantàstics mamífers, dels quals avui només queda un familiar directe viu, l’elefant.

Defensa d’un mamut cedida per un particular per l’exposició.
Defensa d’un mamut cedida per un particular per l’exposició.© Fundació ”la Caixa”

Apropant-nos als mamuts, la mostra facilita la reflexió sobre l’evolució, els cicles del planeta i la rellevància del treball científic que s’amaga darrere de les troballes de restes d’aquests animals, per comprendre millor com es van extingir i el món que van deixar rere seu. Com era el pelatge d’aquests animals? Com va canviar el clima, i també la dieta i la dentició dels mamuts al llarg de la seva evolució? Es van extingir a conseqüència d’un canvi climàtic o bé els van exterminar els éssers humans? Aquestes i altres preguntes trobaran resposta en aquesta exposició.

• Concepció i producció: Fundació ”la Caixa”