Haiku Nature.
La idea original d'Haiku Nature és la de mostrar la naturalesa de la forma més autèntica possible, a través de només imatges i so ambiental.CaixaForum+

La segona temporada de Haiku Nature, una mirada poètica i breu a la natura, aterra a CaixaForum+

08.07.24

L’11 de juliol arriba a CaixaForum+ la segona temporada de la sèrie Haiku Nature, una petita finestra a la natura que mostra moments breus, senzills i bonics inspirats en la filosofia de la poesia japonesa del haiku. Aquesta setmana, la plataforma ret homenatge a Victòria dels Àngels, una de les figures més destacades de la lírica de la segona meitat del segle XX, amb la inauguració del nou canal creat en col·laboració amb la Fundació Victoria de los Ángeles i amb l’estrena del documental Brava Victoria

Haiku Nature.
El rodatge de la sèrie s'ha realitzat al llarg dels anys 2022 i 2023 per a treballar en totes les estacions de l'any i mostrar moments molt especials de la vida íntima d'ocells i mamífers salvatges europeus.
CaixaForum+

Les coses petites són un reflex de les grans. L’11 de juliol arriba a CaixaForum+ la segona temporada de la sèrie Haiku Nature, una petita finestra a la natura que mostra moments breus, senzills i bonics inspirats en la filosofia de la poesia japonesa del haiku. Al llarg de deu episodis de només 1 minut de durada, Haiku Nature ofereix una mirada emocional i poètica a la biodiversitat del nostre planeta.

Creada per Francisco Márquez i amb disseny sonor de José Bautista, la idea original de Haiku Nature va ser mostrar la natura de la manera més autèntica possible, només a través d’imatges i so ambiental. Possibilitar una immersió real de l’espectador en boscos, llacs i muntanyes ibèrics i europeus, contemplant i escoltant moments íntims de molts animals salvatges. La senzillesa és la màxima sofisticació.

Francisco Márquez, director i guionista de la sèrie: «La millor manera de transmetre la natura a través del llenguatge cinematogràfic, és mitjançant la bellesa. La bellesa, per si sola, és una poderosa font d’emocions».

El rodatge de la sèrie, la primera temporada de la qual ja està disponible a CaixaForum+, s’ha dut a terme al llarg dels anys 2022 i 2023 per treballar en totes les estacions de l’any i mostrar moments molt especials de la vida íntima d’aus i mamífers salvatges europeus. Francisco Márquez, director i guionista de la sèrie: «Penso que la millor manera de transmetre la natura a través del llenguatge cinematogràfic, per arribar als cors del públic, és mitjançant la bellesa. La bellesa, per si sola, és una poderosa font d’emocions».

FITXA TÈCNICA / Títol: Haiku Nature / País i any: Espanya, 2024 / Format: Sèrie documental. Temporada 1 (10 episodis d’1 minut de durada) + Temporada 2 (10 episodis d’1 minut de durada) / Producció executiva: CaixaForum+ / Direcció i guió: Francisco Márquez / Muntatge: José Bautista / So i disseny sonor: José Bautista

El dijous 11 de juliol, CaixaForum+ estrena un nou canal dedicat a la música en col·laboració amb la Fundació Victoria de los Ángeles, que té com a missió principal conservar i difondre el llegat d’aquesta artista fonamental. Caixaforum+ estrena aquest nou canal amb motiu de la celebració de l'Any Victoria dels Àngels, que commemora el centenari del naixement de la soprano i que s'allarga de l'1 de novembre de 2023 al 6 de novembre de 2024.

CaixaForum+ incorpora un nou canal amb la Fundació Victoria de los Ángeles.
CaixaForum+ incorpora un nou canal amb la Fundació Victoria de los Ángeles.CaixaForum+
CaixaForum+ incorpora un nou canal amb la Fundació Victoria de los Ángeles.

En el canal s’hi inclouran, de moment, els concerts següents:

• Winterreise de Schubert: Producció escènica de Winterreise (El viatge d’hivern), de Franz Schubert, dirigida per Rafael R. Villalobos, amb el contratenor Xavier Sabata i el pianista Francisco Poyato, en el marc d’una col·laboració entre la Fundació ”la Caixa” i el LIFE Victoria. Concert gravat a l’auditori de CaixaForum Barcelona.
  • Die schöne Müllerin de Schubert: Amb el tenor Ilker Arcayürek i el pianista James Baillieu. Concert gravat al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona.

• Recital à la Victoria: Amb el tenor Marc García, la pianista Esther Vilar, la mezzosoprano Tara Erraught i el pianista James Baillieu. Amb peces de Schubert, Poulenc, Brahms, Berlioz i Fauré, entre d’altres
  • Cinc segles de cançó: Amb la soprano Natalia Labourdette, el tenor Laurence Kilsby, el pianista Kunal Lahiry, el baríton Milan Perisic i la pianista Quimey Urquiaga. Amb peces de Palomino, Strauss, Fauré, Purcell, Mozart i Britten, entre d’altres.
  • Winterreise de Schubert: Al canal també hi haurà tres versions més d’El viatge d’hivern de Schubert. La primera l’interpreten el baríton Samuel Hasselhorn i Ammiel Bushakevitz al piano. La segona, el tenor Mark Padmore i el pianista James Baillieu. I la tercera, les mezzosopranos Fleur Barron i Mercè Bruguera, i Julius Drake i Teodora Oprisor al piano.

• Passejant pels boscos de Moldàvia i Bohèmia: Amb la soprano Laia Cladellas, la mezzosoprano Marta Infante i els pianistes Mar Compte i Jorge Robaina. Amb peces de Mahler, Dvorák i Janácek.
  • Victoria i la comtessa d’Almaviva: Amb la soprano Miah Persson i el pianista Joseph Middleton. Amb peces de Mozart, Schubert i Haydn.
  • Diari d’un desaparegut de Leos Janácek: Amb el tenor Nicky Spence, la mezzosoprano Helena Ressurreição, les sopranos Mercedes Gancedo, Irene Mas Salom i Mireia Tarragó, i Julius Drake al piano.

Coincidint amb la inauguració del nou canal de CaixaForum+ creat en col·laboració amb la Fundació Victoria de los Ángeles, el dijous 11 de juliol també arriba a la plataforma Brava Victoria (2011), un llargmetratge documental dirigit per Maria Gorgues que recull moments crucials de la història personal i artística de la barcelonina Victoria de los Ángeles, una de les figures més destacades de la lírica de la segona meitat del segle XX.

Brava Victoria (2011).
Brava Victoria (2011).CaixaForum+