La consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Natàlia Garriga, i la directora general adjunta, Elisa Durán, acorden recuperar 11 monuments del gòtic català.
La consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Natàlia Garriga, y la directora general adjunta, Elisa Durán, tras el acuerdo para recuperar 11 monumentos del gótico catalán.

La Fundació ”la Caixa” i la Generalitat col·laboren per recuperar 11 monuments del gòtic català

03.10.22

La Fundació ”la Caixa” i el Departament de Cultura de la Generalitat col·laboren per recuperar onze monuments del patrimoni català a través del programa Temps de Gòtic, que suma una dotació de 6,34 milions d’euros invertits íntegrament per l’entitat.

Amb l’objectiu de posar en valor, millorar i conservar el llegat patrimonial gòtic de Catalunya, la Fundació ”la Caixa” i la Generalitat treballen conjuntament per restaurar, protegir i difondre monuments repartits pel territori català.

Entre els monuments destaquen el frontal florentí de la Seu de Manresa(Barcelona), l’antic Hospital de Cervelló(Barcelona), l'antic Palau Episcopal, avui Museu d’Artde Girona; l’església de Sant Domènec, a Girona, l’església de Sant Llorenç, a Lleida, i l’església de Santa Maria, a la plaça Major de Sanaüja (Lleida).

També s'intervindrà en el castell de València d’Àneu (Lleida), el monestir de Santes Creus (Tarragona), la Catedral de Santa Maria, el Reial Col·legi de Sant Jaume i Sant Maties, i les muralles de Tortosa (Tarragona).

Durant els últims 14 anys, el Departament de Cultura de la Generalitat i la Fundació ”la Caixa” han treballat de la mà per recuperar patrimoni català a través de quatre grans programes de col·laboració dirigits a realçar alguns dels monuments més valuosos i emblemàtics de Catalunya.