Fotografia de família dels representants dels museus participants en la iniciativa. © Sergi Panizo.
Fotografía de familia de los representantes de los museos participantes en la iniciativa. © Sergi Panizo.

La Fundació ”la Caixa” s’uneix a la celebració del 175è aniversari del Liceu exposant a CosmoCaixa l’obra Concert pel Biocè

15.03.22

Museus i Liceu: una història compartida és el resultat d’un projecte entre museus, col·leccions, biblioteques, arxius i centres d’exposicions de Catalunya i el Liceu per commemorar el 175è aniversari del Gran Teatre. L’acció també vol contribuir a fer xarxa i establir lligams entre les institucions culturals del país.

119 centres culturals de tot Catalunya han seleccionat una o diverses obres de les seves col·leccions relacionades amb la història del Liceu que exposaran durant uns mesos a les seves seus, entre el 15 de març de 2022 i el 31 de juliol de 2023.

L’obra exposada més recent és el vídeo que es podrà veure a CosmoCaixa sobre el Concert pel Biocè, l’acció que l’artista Eugenio Ampudia va dur a terme el 22 de juny de 2020 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona, amb motiu de la reobertura de la seva programació després del final de l’estat d’alarma causat per la pandèmia. Un concert per a 2.292 plantes com a acte simbòlic d’un canvi de paradigma.