El fotògraf Alberto García-Alix, Premi Nacional de Fotografía.
El fotógrafo Alberto García-Alix, Premio Nacional de Fotografía.

Neix l’Arxiu de Creadors, el gran projecte documental de la cultura a Espanya

29.11.21

Aquest projecte, únic en el panorama audiovisual, gira entorn dels grans artistes, cineastes, escriptors, actors, arquitectes, cuiners o filòsofs espanyols, dels quals pretén preservar la memòria mitjançant diverses accions.

L’Arxiu de Creadors té una doble vessant: d’una banda, la documental i d’arxiu, a través de converses de 10 hores de durada produïdes per La Fábrica i la Fundació ”la Caixa”, que estaran disponibles en la futura plataforma digital de la Fundació ”la Caixa”, CaixaForum+. D’altra banda, la vessant divulgativa, amb documentals i podcasts de 50 minuts que s’estrenaran a Amazon Prime Video i Audible, respectivament, i una col·lecció de llibres que recollirà les converses.

Juan Mari Arzak, Isabel Coixet, Alberto García-Alix, Antonio López, Antonio Muñoz Molina, RCR Arquitectes, Fernando Trueba i Patricia Urquiola hi participen en la primera temporada.

L’Arxiu de Creadors recollirà al llarg de diversos anys el llegat dels nostres 100 principals creadors de tots els camps. Grans personatges —nascuts o no a Espanya— que s’han convertit en referents de talent que projectaran la cultura espanyola al món durant dècades.