”la Caixa” presenta la primera Trobada Cap Roig d’Economia i Reptes Socials, dedicada al treball en temps de globalització i revolució tecnològica

Girona

08.03.17

La Fundació Bancària ”la Caixa” ha organitzat, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Palafrugell, la primera Trobada Cap Roig d’Economia i Reptes Socials, que tindrà lloc el 9 i 10 de març al Museu del Suro d’aquesta població.

La primera edició se centrarà en el treball en temps de globalització i revolució tecnològica.

Hi participaran noms de referència en el pensament internacional com l’escriptora egípcia Nawal El Saadawi: la catedràtica d’ètica Victoria Camps: l’exvicepresident portuguès Antonio Vitorino; el catedràtics d’economia Guillem López Casasnovas i Antón Costas, o el filòsof Josep Ramoneda, entre altres noms de referència.

La celebració de la Trobada s’inscriu dins del projecte de futur de convertir els Jardins de Cap Roig en un espai per a la reflexió, en el marc d’una de les prioritats programàtiques del Pla Estratègic de la Fundació Bancària ”la Caixa” 2016 ? 2019: situar a l’entitat com a un centre de diàleg i debat.

Segons Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, la voluntat tant de la Trobada com del propi espai de Cap Roig és “ajudar a fer una societat millor, més justa. Una societat formada per ciutadans sensibles als valors de les humanitats, de la diversitat, de les mirades divergents i de la reflexió crítica.”

El debat que comença demà vol contribuir a l’objectiu d’assolir un creixement econòmic més sostingut i unes societats més justes i obertes, l’objectiu més gran que ha d’encarar la societat europea en les dècades vinents.