Un documental recorda Dorotea de Chopitea, impulsora de l’obra social més important del segle XIX a Barcelona

16.12.16

El 2016 s'ha complert el segon centenari del naixement de Dorotea de Chopitea (1816 ? 1891), qui va tirar endavant un projecte d'acció social per lluitar contra la misèria de les persones més vulnerables de Barcelona durant la segona meitat del segle XIX. Es considera que és la impulsora de l'obra social més important de la seva època.

Entre el seu enorme llegat s'hi compten l'hospital de Sant Joan de Déu, el temple del Sagrat Cor del Tibidabo, i multitud d'escoles, hospitals i residències distribuïdes per la ciutat de Barcelona.

Mediapro, amb la col·laboració de l'Obra Social ”la Caixa” i la Societat Bicentenari Dorotea de Chopitea, presenten el documental Dorotea de Chopitea, una senyora de Barcelona, centrat en la seva figura i que s'estrenarà a l'espai Sense Ficció de TV3 el dimarts 20 de desembre.