Tarragona, nou tom de l’Enciclopèdia del Romànic a Catalunya

Tarragona

07.03.16

La Fundación Santa María la Real del Patrimonio Histórico i el Museu Nacional d'Art de Catalunya han completat la publicació d'un nou tom de l'Enciclopèdia del Romànic a Catalunya, el corresponent a Tarragona.

L'edició ha estat possible gràcies a la col·laboració de l'Obra Social ”la Caixa”, Red Eléctrica de España, Fundació ACS, Fundació Ramón Areces i el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. L'Enciclopèdia del Romànic a Catalunya compta igualment amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, la Generalitat de Catalunya, l'Arquebisbat de Tarragona i el Bisbat de Tortosa.

El nou volum de Tarragona s'afegeix als tres de Barcelona, presentats el 2015 i, igual que aquests, s'ha editat en castellà i en català. A Tarragona, s'han catalogat i documentat un total de 175 testimonis romànics.

La publicació forma part d'un projecte molt més ampli, l'Enciclopèdia del Romànic a la Península Ibèrica, en què la Fundación Santa María la Real del Patrimonio Histórico porta treballant gairebé dues dècades i en el qual han participat més d'un miler d'investigadors