La Fundació Bancària ”la Caixa” crea l’Escola Europea d’Humanitats

30.10.15

El director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Jaume Giró, i el filòsof i periodista Josep Ramoneda, han presentat avui l’Escola Europea d’Humanitats, iniciativa que neix amb la intenció de contribuir al debat cultural europeu utilitzant la clau humanística com a punt de vista.

Barcelona, ciutat oberta, impregnada d’influències culturals tant del sud com del nord, amb una llarga tradició europeista, és un lloc natural per a una iniciativa d’aquest tipus, de la mateixa manera que també ho és el Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa”, centre que, des de la seva obertura a finals del 2012, s’ha convertit en un referent intel·lectual.

L’Escola Europea d’Humanitats es posa en marxa la pròxima setmana amb la conferència inaugural a càrrec del filòsof José Luis Pardo, i prepara ja tot un seguit d’activitats -cursos, seminaris, conferències i debats- amb alguns noms destacats de l’escena nacional i internacional de la filosofia, l’economia, la sociologia, la literatura i la política, entre altres disciplines.

L’Escola està dirigida per Jordi Alberich i Josep Ramoneda, i el seu Consell Assessor, presidit per Jaume Giró, està format per Victòria Camps, Adela Cortina, Eugeni Gay, Carmen Iglesias, Jaume Lanaspa, Juan José López Burniol, Alfredo Pastor, Javier Solana, Josep Maria Vallès i Vicenç Villatoro.