Publicats els primers volums de l’Enciclopèdia del Romànic a Catalunya

11.03.15

El president de la Fundació Santa María la Real del Patrimonio Histórico, José María Pérez Peridis, i el president del Patronat del Museu Nacional d'Art de Catalunya, Miquel Roca i Junyent, han presentat avui els primers lliuraments de l'Enciclopèdia del Romànic a Catalunya / Enciclopedia del Románico en Cataluña, els volums corresponents a Barcelona.

La presentació ha tingut lloc a la Sala de Cúpula del Museu Nacional d'Art de Catalunya amb la participació d'algunes de les institucions que han col·laborat per fer possible aquesta publicació: el director general d'Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni, Joan Pluma i Vilanova; la directora general adjunta de la Fundació Bancaria ”la Caixa”, Elisa Durán, i  el director general de Transporte de Red Eléctrica de España, Carlos Collantes.

Es tracta de tres volums editats en castellà i tres en català, que recopilen més d'un miler de testimonis, il·lustrats amb fotografies i mapes

La publicació forma part d'un projecte molt més ampli, l'Enciclopedia del Románico en la Península Ibérica, en el qual la Fundación Santa María la Real del Patrimonio Histórico porta treballant pràcticament dues dècades i en la qual han participat més d'un miler d'investigadors.